וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: הצמיחה של כי"ל תואץ לקראת אמצע 2003 עם השיפור הצפוי בכלכלה העולמית

אילן מוסנאים

2.12.2002 / 15:55

מותירים למניה המלצת "קנייה" ומעלים את מחיר היעד מ-5.6 ל-6.4 שקלים - גבוה בכ-22% מהמחיר בבורסה; סיכוי לשינוי ב"פרוטוקול מונטריאול", שיאפשר את מכירות המתיל ברומיד גם אחרי 2005



"בטווח הקצר נמשיך לראות שיפור בפעילות כי"ל , המונע בעיקר מתהליכים פנימיים", כך מעריכה האנליסטית אלה אלקלעי מבית ההשקעות אי.בי.אי. באי.בי.אי מעריכים כי שיפור זה יואץ בטווח הבינוני והארוך כתוצאה מהשיפור הצפוי בכלכלה העולמית לקראת אמצע או סוף 2003.



אלקלעי מותירה למניית כי"ל המלצת "קנייה" ומעדכנת לה את מחיר היעד כלפי מעלה מרמה של 5.6 שקלים לרמה של 6.4 שקלים. מחיר זה הינו גבוה בכ-22% מהמחיר בו עמדה המניה לפני פתיחת המסחר הבוקר.



באי.בי.אי מעריכים כי בחודשים הקרובים צפויה כי"ל להשלים את צעדי הרה ארגון אותם היא מבצעת, שהחשובים שנותרו בפניה הם השלמת ביסוס כי"ל אירופה ומיזוג פריקלאס וחברת הברום.



לדברי אלקלעי, צמיחת החברה תלויה בראש ובראשונה בצמיחה כלכלית באזורי פעילותה העיקריים. עם זאת, גם בהעדר צמיחה משמעותית באירופה, אסיה, דרום אמריקה או ארה"ב, פועלים לטובתה רמת הריביות הנמוכות, הירידה בהתחייבויותיה הפיננסיות ותהליכי הרחבת כושר הייצור, הן בתחום האשלג והן בתחום החומצה הלבנה.



באי.בי.אי מציינים כי ההערכות בתעשייה הן שבמהלך 2003 הגידול בכמויות המכירה יבוא לידי ביטוי גם בעליות של מחירי המוצרים, וזאת בעיקר בתחום הפוספט. אלקלעי מעריכה כי כי"ל תציג ב-2003 צמיחה של כ-8% במכירותיה לרמה של כ-2.2 מיליארד דולר. החברה צפויה להציג צמיחה דומה של כ-8.5% ברווח למניה, שיסתכם בכ-9.2 סנט, לעומת צפי של 8.2 סנט ב-2002.



הסיכונים העיקריים להם כי"ל חשופה הם עלייה משמעותית במחירי האנרגיה או תשומות אחרות כגון גופרית או סודה קאוסטית, והרעה בשערי החליפין, שהשנה פעלו לטובתה.



המכירות של כי"ל צמחו ברבעון בכ-8% והסתכמו בכ-531 מיליון דולר. אלקלעי מציינת כי הגידול במכירות החברה משקף בעיקר גידול כמותי במכירות האשלג, דשני הפוספט ומוצרי הברום מעכבי הבעירה. התרומה של CPL (קליבלנד פוטאש) האנגלית, שכי"ל השלימה את רכישתה ברבעון השני של 2002, הסתכמה בכ-30 מיליון דולר לשורת המכירות.



עידוד שואבת אלקלעי גם מדברי כי"ל, בכנס משקיעים שהחברה ערכה לפני כשבוע, כי מתגבש לובי של חקלאים במדינות המפותחות שדורשים שינוי בתקנות שהוגדרו במסגרת "פרוטוקול מונטריאול". הפרוטוקול קבע כי עד ל-2005 ייאלצו החקלאים במדינות המפותחות להפסיק את השימוש במתיל הברומיד. כעת דורשים החקלאים, שיותר להם להמשיך ולהשתמש בכמויות מסוימות של המתיל ברומיד גם אחרי 2005.



אלקלעי מציינת כי הרבעון הרביעי הינו באופן מסורתי חלש יחסית. עם זאת, לדבריה ייתכן שהשנה נראה גידול מסוים בפעילות וזאת בעקבות השטפונות במרכז אירופה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully