וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוגה וזן ריסרץ הגיעו לפשרה: 1.8 מיליון דולר שנשמרו אצל נאמן מאז רכישת סיליקון ואליו - יועברו לטיוגה

גתית פנקס

2.12.2002 / 16:06

באפריל 2001 מכרה טיוגה לזן ריסרץ' של דווידי גילה את חברת סיליקון ואליו; טיוגה ויתרה על תביעתה לקבל 600 אלף דולר נוספים



החברות טיוגה וזן ריסרץ' הגיעו לפשרה בנוגע למחלוקת שנתגלעה ביניהן, כתוצאה ממכירת נכסים ופעילות של חברת סיליקון ואליו מטיוגה לזן ריסרץ' באפריל 2001 - כך עולה מבקשה בהסכמה שהגישו היום הצדדים לביהמ"ש המחוזי בתל אביב.



סכום המכירה בזמנו של סיליקון ואליו היה 22.25 מיליון דולר, ולאחר השלמת העסקה, נוצרה חברת New Silicon Value הפועלת תחת זן ריסרץ' של דווידי גילה (שהיא כיום חברה פרטית מאחר שזן נמחקה ממסחר מבורסת לונדון בסיומה של הצעת רכש אותה ביצע גילה). את NSV וזן ריסרץ' ייצגו עוה"ד ערן יניב וקובי מאיר ממשרד פישר בכר חן, ואת טיוגה ייצגו עוה"ד יואב רזין ושרון אמיר ממשרד נשיץ ברנדס.



סלע המחלוקת בין החברות היה בעיקר סכום 1.8 מיליון דולר, שהוחזק על ידי חברת הנאמנות של בנק המזרחי. זן טענה כי טיוגה לא עמדה במספר התחייבויות חוזיות וכי נעשו מצגים לא מדויקים במהלך תהליך רכישת סיליקון ואליו ועל כן היא תבעה כי הנאמן יעביר אליה חזרה את אותם 1.8 מיליון דולר לטובת הבטחת המצגים ועמידה בהתחייבויות ולא אל טיוגה. טיוגה, כמובן, דרשה ההיפך.



סכום נוסף היה של 598 אלף דולר, סכום שמקורו בהתחשבנות בין החברות: סגירת העסקה בין זן לטיוגה התרחשה ב-23 באפריל, אולם נקבע תאריך "על הנייר" של ה-1 באפריל, כיום הקובע לסגירת העסקה. משרד קוסט פורר גבאי קבע כי ההוצאות שנגרמו בתקופת הימים הללו בין התאריך האקטואלי לתאריך ההיפותטי של סגירת העסקה הן 598 אלף דולר - תשלום שעל זן היה להעביר לטיוגה במסגרת ההסכם ביניהן. זן ביקשה מטיוגה להשיב לה סכומים אלה וטיוגה טענה כי NSV של זן מחזיקה בהם שלא כדין. מאוחר יותר, זן אף תבעה את טיוגה וטענה כי נגרמו לה נזקים של 2.7 מיליון דולר.



הצדדים החלו ביוני 2002 הליך בוררות בפני עו"ד אלקס הרטמן ממשרד עורכי הדין ש. הורביץ, במסגרתו שתי החברות ויתרו על התביעות ההדדיות. טיוגה ויתרה על 600 אלף הדולר אותם היא דרשה במסגרת ההתחשבנות וכך הסכום עבר ל-NSV, וזו האחרונה הסכימה לשחרר סכום של 1.8 מיליון דולר לידיה של טיוגה מחברת הנאמנות של בנק המזרחי.



פעילותה המסורתית של זן ריסרץ' היא שיפור יכולת הקריאה של מדיה אופטית, ואולם עוד טרם הפיכתה לפרטית, היא הפסיקה לעסוק בכך ונותרה בעיקר ספינת מזומנים של 58.9 מיליון דולר. NSV עוסקת בתכנון ופיתוח של שבבים לרשתות תקשורת נתונים וההערכות הן כי היא גררה את זן השנה להוצאות של 12 מיליון דולר.



חברת השבבים טיוגה נסחרת בבורסת הבולטין בורד לפי שווי שוק זעום של 3.3 מיליון דולר, וברבעון השלישי של השנה היא ייצרה הכנסות של 300 אלף דולר, שכולן נבעו מהכנסות שהתקבלו עבור שירותי פיתוח ושיווק לפי ההסכם בינה ובין חברת STMicroelectronics (שאמור, אגב, לפקוע ב-15 בינואר 2003).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully