וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בבורסה: המעו"ף הוסיף 8.1% בשבועיים; מדד התל-טק עלה בכ-15%

גולן פרידנפלד

2.12.2002 / 16:12

איגרות החוב השקליות עלו בכ-5% והמק"מ לשנה זינק בכ-1.5% ומגלם תשואה של 8.14%; התשואות בשחרים הארוכים יורדות ל-10.6%



מגמת ההתאוששות בשוק המניות ובשוק איגרות החוב נמשכת גם היום בבורסה המקומית והמדדים המובילים מוסיפים כ-2% לערכם. עליות אלו מגובות בעליות החדות שמאפיינות את בורסת וול סטריט בשבועות האחרונים וכן את העליות החדות בבורסות אירופה שנמשכות גם היום. מעטים זוכרים מתי מדד התל-טק 15 רשם עליות רצופות, ובכלל מתי רשם עלייה דו סיפרתית מאז סוף שנות התשעים העליזות.



מסיכום הנתונים בשבועיים האחרונים עולה כי מדד התל-טק 15 (החל מה-14 לנובמבר ועד היום) רשם עלייה של 15%. גם מדד המעו"ף ומדד תל אביב 100 לא פיספסו את העלייה החדה הזו בשערי המניות ועלו בכ-8.1% ובכ-8.5%, בהתאמה.



עליות חדות נרשמו בשבועיים האחרונים גם בשוק איגרות החוב - בעיקר באיגרות החוב השקליות. השחר 2670 לתקופה של 4.5 שנים עלה בכ-4.4% והוא מגלם היום תשואה של 10.28% לאחר שזו עמדה רק לפני כשבועיים על תשואה הגבוהה מ-11%. השחר הארוך לתקופה של 8.5 שנים עלה בשיעור גבוה יותר שעומד על 5.7%, והוא מגלם תשואה של 10.62% לאחר עליות חדות כעת, המסתכמות בכ-1.1%. גם המק"מ שהוא האפיק הסולידי ביותר רשם עלייה חדה בשבועיים האחרונים - עלייה שהסתכמה בכ-1.5% - והוא מרכז בשבועיים האחרונים מחזורי מסחר ערים.



הסיבה לעליות החדות בשוק איגרות החוב ובמק"מים במיוחד מיוחסת לגיוסים הגדולים שמבצעות הקרנות המתמחות באפיקים הלא ממוסים. אלו משקיעות חלק ניכר מנכסיהם במק"מים, וכך גובר הביקוש למוצרים אלו ומחירם עולה - מה שכמובן מביא לירידה בתשואה של מכשיר זה. כעת עומדת התשואה במק"מ לשנה על 8.14%, בעוד לפני כשבועיים הסתכמה התשואה במכשיר זה בכ-9%.



פעילים בשוק ציינו היום כי העליות החדות שנרשמו בשוק איגרות החוב ובשוק המניות הן תוצאה של שילוב בין הבהלה מהמיסוי הצפוי וכתוצאה מפעילות של גופים מוסדיים לקראת סוף השנה. "האלמנט הפסיכולוגי לפיו המשקיעים לא רוצים לדווח על הכנסותיהם למס הכנסה, עובד כרגע, ומשום כך נרשמה עלייה חדה במק"מים. לגבי שוק איגרות החוב השקליות, הרי שהמשקיעים ראו כי ישראל למרות הכל לא עומדת בפני קטסטרופה ותשואות של 12% שיקפו פרמיית סיכון גבוהה מדי - בייחוד לאור העובדה שצפויים בחודשים הקרובים מדדים שליליים. בנוסף לכל אלו הרוח הגבית מכיוון בורסות אירופה והנאסד"ק תומכת במהלך העליות של שוק המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully