וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: וול מארט ומניות הקמעונות מקפיצות את הדאו ג'ונס; יונייטד איירליינס ממריאה ב-26%

דפנה מאור

2.12.2002 / 16:57

יונייטד הודיעה כי לא תגיש בקשה לפשיטת רגל היום; מניטות אינטל ו-AMD מזניקות את מדד השבבים ב-4.5% בזכות העלאת המלצות



מניית אינטל עולה ב-5% בזכות העלאת המלצה שהעניק לה ליהמן ברדרס, ומוליכה את מדד המוליכים למחצה לעלייה של 4.5%. עליות נרשמות במניות הטכנולוגיה ובמניות הקמעונות לאחר סוף שבוע מוצלח לרשתות השיווק בארה"ב. מניות יונייטד איירליינס מזנקות ב-26% בעקבות הסכם שכר שימנע מהחברה פשיטת רגל.



אינטל עולה ב-5%, לאחר שהאנליסט דן ניילס מליהמן ברדרס העלה את ההמלצה עליה מ"משקל שווה" ל"משקל יתר", בזכות שיפור בביקוש למחשבים אישיים במגזר העסקי. לדברי ניילס, גידול ברווחי התאגידים יסייע להגדלת השקעות עסקיות והחלפת דור מחשבים אישיים. מניית אי.אמ.די , מתחרתה של אינטל בתחום המעבדים למחשבים אישיים עולה ב-5%, לאחר שניילס העלה את ההמלצה עליה ל"משקל שווה" מ"משקל חסר".



נוקיה עולה ב-4.7% לאחר שמריל לינץ' העלה את ההמלצה על המניה ל"קנייה" מ"נייטרלי". האנליסט עדנאן אחמד נימק את העלאת הדירוג בנתח שוק גדול מהצפוי, והעלאת תחזיות המכירות של נוקיה. אחמד העלה את תחזית מכירות מכשירי הסלול ל-474 מיליון יחידות ב-2003.



יונייטד איירליינס (סימול UAL), חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב, מזנקת ב-26.5% לאחר שהגיעה להסכם קיצוץ שכר עם איגוד המכונאים שלה. ההסכם עשוי למנוע מיונייטד פשיטת רגל. החברה נדרשת לקיצוץ מסיווי בהוצאותיה, אך לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמה עם איגוד המכונאים לגבי קיצוץ בעלויות כח אדם מאמציה עלולים להיכשל.



הרשתות הקמעוניות בארה"ב נהנו מגידול יפה במכירות בסוף השבוע האחרון. לפי הערכות ראשוניות, נרשמה עלייה של יותר מ-10% במכירות בסוף השבוע של החג לעומת השנה הקודמת. רשת הקמעונות וול-מארט (סימול WMT) אף דיווחה על שיא מכירות יומי של 1.43 מיליארד דולר ביום שישי, ומנייתה עולה ב-4%; מניית ג'יי.סי פני (סימול JCP) עולה ב-4.5%.



פוטאש (סימול POT), יצרנית הדשנים הגדולה בעולם, נופלת ב-6.1% לאחר שפירסמה אזהרת רווח לשנת 2002. פוטאש, המחזיקה ב-9% ממניות כי"ל הישראלית, צופה רווח בטווח של 1-1.10 דולרים למניה, לעומת תחזיות לרווח של 1.22 דולרים למניה שפירסמו כלכלני תומסון פירסט קול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully