וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר תנודתי במדדים

שירלי יום-טוב

2.12.2002 / 22:23

קומברס מאבדת כ-0.6% - השיגה בנובמבר את התשואה הגבוהה בין הישראליות; ווקלטק מזנקת ב-37% במחזור גבוה

וול סטריט פתחה היום את שבוע המסחר הראשון לחודש האחרון של 2002, כשמאחוריה שמונה שבועות רצופים של עליות במדד הדאו ג'ונס וחודשיים רצופים בהם השיגו נאסד"ק ודאו עליות. נתונים בדבר מכירות חזקות שנרשמו בסוף השבוע האחרון ולקראת חג המולד, המצביעים על עלייה של כ-10% ביחס למכירות שנרשמו בשנה שעברה בתקופה זו, סייעו לדאו ג'ונס לרשום עלייה של עד 1%. אולם נתוני מקרו מאכזבים הצליחו להפוך את המגמה וכעת הדאו יורד ב-1.1% והנאסד"ק מאבד ב-0.2%.

למרות העליות הנאות בתקופה האחרונה, עדיין נותרה למדדים המובילים דרך ארוכה לטפס כדי לסיים את השנה כולה בסימן חיובי: דאו ג'ונס זקוק לזינוק של 12.6% ונאסד"ק ל-32% כדי לסיים את השנה בעלייה.

היום פורסמו נתוני מדד מנהלי הרכש לנובמבר שהסתכמו ב-49.2 נקודות - מעט מתחת לציפיות הכלכלנים. רמה זו מהווה עלייה לעומת 48.5 נקודות באוקטובר, אך כל קריאה מתחת לרף ה-50 נקודות מצביעה על חוסר צמיחה במשק.

המניות הישראליות נהנו אף הן מהעליות בשווקים, וחלקן רשמו תשואות גבוהות בנובמבר. מנתונים של חברת מיטב לגבי מדד מיטב ניו יורק 40, השיגו את הביצועים הטובים ביותר בנובמבר מניות קומברס שזינקה ב-68%, אי.סי.איי שעלתה ב-68% ואמדוקס שטיפסה ב-66%.

לעומתן, את התשואות הגרועים בנובמבר הניבו מניות טי.טי.איי עם צניחה של 25% ולומניס עם ירידה של 20%. בעבור לומניס המקרטעת זהו אינו החודש הראשון ששמה מעטר את רשימת המאכזבות. מהנתנים של מיטב עולה כי זהו החודש שלישי ברציפות שהיא נמנית על המניות הגרועות על רקע השערוריות הסדרתיות בה, ובהן גם אזהרת הרווח ותיקון הדו"חות הכספיים לרבעון השני.

המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט שפתחו בעליות רושמות כעת מגמה מעורבת. קומברס יורדת ב-0.6% ומרקורי מאבדת 2.5%. טבע יורדת ב-2%. טי.טי.איי מוסיפה 15% לרמה של 5.4 דולרים במחזור כפול מהממוצע בה.

חברת נייס מערכות הודיעה היום כי בנק Cantonal השווייצי הרחיב את השימוש במערכות ה-CEM שלה, בעסקה המוערכת במאות אלפי דולרים. בנק קנטונל מנהל נכסים בשווי של כ-51 מיליארד דולר ונחשב לשלישי בגודלו בשווייץ. הבנק יעשה שימוש במערכת בחדר העסקות שלו וב-111 סניפיו. על רקע זה מוסיפה מניית נייס 8% לרמה של 11.2 דולר במחזור ער.

על אף ההודעה החיובית של חברת און טראק, נראה כי המשקיעים עדיין לא מנצלים את האפשרות לסחור בה גם בארה"ב - בנוסף למסחר באירופה. המניה, שזינקה ב-21% בבורסה הגרמנית, סירבה גם היום לרשום תנודה כלשהי במחירה. כעת גבוה מחירה בניו יורק ב-8% מהמחיר בפרנקפורט. און טראק, המפתחת טכנולוגיות לכרטיסים חכמים, הודיעה כי חתמה על חוזה עם חברה סינית המשתתפת בפרויקט של המשרד לביטחון ציבורי בסין למחשוב תעודות הזיהוי של כ-850 מיליון אזרחים סינים. און טראק תספק לאחד הספקים המשתתפים בפרויקט טכנולוגיה המאפשרת קריאת נתוני כרטיס הזיהוי הממוחשב, ללא מגע עם קורא הכרטיסים. מניית און טראק איבדה כ-25% מה-12 לנובמבר, אז החלה להיסחר בנאסד"ק.

עוד בולטת מניית ווקלטק העולה ב-37% למחיר של 96 סנט במחזור של 126 אלף דולר הגבוה פי 6 מהממוצע בה. חברת אקוויטי 1, הנשלטת על ידי גזית גלוב, דיווחה על חלוקת דיווידנד של 27 סנט למניה. היום הקובע יהיה ב-16 בדצמבר ויום התשלום נקבע ל-31 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully