וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קבוצת רובננקו מבקשים לבטל את הקפאת ההליכים ולפרק את החברות

אמיר הלמר

2.12.2002 / 17:18

טוענים כי רובננקו הודיע להם כי אין ביכולתו לשלם בעבור העבודה שיבצעו בתקופת הקפאת ההליכים; העובדים הודיעו כי לא יגיעו לעבודה בחברה



עובדי קבוצת החברות של הקבלן שמואל רובננקו, המצויות בהקפאת הליכים, פנו היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בבקשה לבטל את צו הקפאת ההלכים שניתן לחברה ולאפשר להם להגיש לה בקשת פירוק ולמנות מפרק זמני. רק לפני ימים אחדים מינה ביהמ"ש המחוזי בתל אביב לחברות שבשליטת רובננקו את רו"ח חיים קמיל כנאמן להקפאת ההליכים, וזאת לאחר שהחברות צברו חובות בהיקף של 400 מיליון שקל.



לטענת העובדים, באמצעות עו"ד גלילה הורנשטיין בשיחה שקיימו עם רובננקו, בעל השליטה ומנהל החברות שבהקפאה, הובהר להם כי אין בכוונתו של האחרון לעזור במימון שכר עבודתם במהלך תקופת ההקפאה, מאחר שאין בידו כספים לשם כך. עוד טוענים העובדים כי רובננקו אמר שהכסף לתשלום המשכורות בתקופת ההקפאה יבוא מפעילות הקבוצה.



העובדים מוסיפים כי לא יגיעו לעבודה בחברה. זאת משום שלדבריהם תנאי מוקדם להמשך ההקפאה בקבוצה היא נכונותו של גוף בעל איתנות פיננסית מוכחת כמו הבנקים להעמיד מימון לתקופת ההקפאה, ומאחר שהודעה בדבר נכונות כזו לא ניתנה, ובנוסף הנאמן להקפאת ההלכים, רו"ח חיים קמיל, ובעל שליטה רובננקו הודיעו כי לא יוכלו להבטיח התשלום לעובדים.



העובדים טוענים כי לאור חוב החברות לעובדיהן בגין התקופה שלפני הקפאת ההלכים - כ-3.6 מיליון שקל - אין שום הצדקה לדרוש מהעובדים להמשיך ולעבוד, כאשר המשך עבודתם בשירות החברות פירושו הגדלת חוב החברות כלפי העובדים.



לפיכך, טוענים העובדים כי אין טעם בהמשך הליכי ההקפאה, ומוטב שהחברות ייכנסו להליכי פירוק שבמסגרתם יוכלו להגיש בקשות לגמלה מהמוסד לביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully