וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות בנאסד"ק בהובלת מניות השבבים; טי.טי.איי מזנקת ב-18%

עידו אלון

2.12.2002 / 23:02

צ'ק פוינט מוסיפה 4.5%; קומברס ומרקורי עולות ב-4%; נייס מוסיפה 9% על רקע חוזה עם בנק שווייצי; קומברס השיגה בנובמבר את התשואה הגבוהה בין הישראליות;



וול סטריט פתחה היום את שבוע המסחר הראשון לחודש האחרון של השנה, כשמאחוריה שמונה שבועות רצופים של עליות במדד הדאו ג'ונס וחודשיים רצופים בהם השיגו הנאסד"ק והדאו עליות. נתונים בדבר מכירות חזקות שנרשמו בסוף השבוע האחרון ולקראת חג המולד, המצביעים על עלייה של כ-10% ביחס למכירות שנרשמו בשנה שעברה בתקופה זו, מסייעים לדאו ג'ונס לרשום עלייה של 1%. הנאסד"ק עולה ב-2.4% הובלת מניות השבבים לאחר העלאת המלצה לאינטל ו-AMD.



עדיין נותרה למדדים המובילים דרך ארוכה כדי לסיים את השנה כולה בסימן חיובי: הדאו ג'ונס זקוק לזינוק של 12.6% והנאסד"ק ל-32% כדי לסיים את השנה בעלייה. לאחר פתיחת המסחר, התפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש (ISM) לחודש נובמבר שהצביעו על קריאה של 49.2 נקודות - מעט מתחת לציפיות הכלכלנים. אומנם מדובר בשיפור מקריאה של 48.5 נקודות שנרשמה בחודש שעבר, אך עדיין, מדובר ברמה של מתחת ל-50 נקודות המצביעה על חוסר צמיחה במשק.



המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט נהנות מהמגמה החיובית והמניות הכבדות נסחרות כעת במגמה חיובית. צ'ק פוינט מוסיפה 4.5% למחיר של 17.8 דולר וקומברס עולה ב-4% למחיר של 12.6 דולר. מרקורי מוסיפה 4.1% למחיר של 34.8 דולר וטבע עולה ב-0.4% למחיר של 79.3 דולר.



הישראליות נהנו גם מהעליות האחרונות בשווקים וחלקן רשמו תשואות גבוהות בנובמבר. מסיכום הסקר של מיטב ניהול השקעות עלה כי מבין 40 מניות "מדד מיטב ניו יורק 40" (משקף את ביצועיהן של 40 המניות הישראליות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, הנסחרות בבורסת ה-NYSE ובבורסת הנאסד"ק), את הביצועים הטובים ביותר בחודש נובמבר השיגו מניות קומברס שזינקה ב-68.3%, אי.סי.איי שעלתה ב-67.8% ואמדוקס עם עלייה של 66%.



מאידך גיסא, את הביצועים הגרועים ביותר בחודש נובמבר השיגו מניות טי.טי.איי עם צניחה של 25.4%, לומניס עם ירידה של 20% ותפרון עם ירידה של 9.6%. במיטב ציינו כי לומניס מופיעה חודש שלישי ברציפות בין הגרועות, כאשר ברקע היו אזהרת הרווח ותיקון הדו"חות הכספיים.



טי.טי.איי מחקה היום בפתיחת המסחר חלק גדול מהירידה החדה שרשמה בנובמבר, והיא מוסיפה לזנק ב-18% למחיר של 5.5 דולרים. מחיר זה משקף לחברה שווי שוק של 65 מיליון דולר.



חברת נייס מערכות, הנסחרת בבורסת תל אביב ובורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-140 מיליון דולר, הודיעה היום כי בנק Cantonal השווייצי הרחיב את השימוש במערכות ה-CEM שלה באופרציה הפיננסית שלו, בעסקה המוערכת במאות אלפי דולרים. בנק קנטונל מנהל נכסים בשווי של כ-51 מיליארד דולר ונחשב לשלישי בגודלו במדינה. הבנק יעשה שימוש במערכת בחדר העסקות שלו וב-111 סניפיו בציריך וסביבותיה. מניית נייס מוסיפה כעת 9% למחיר של 11.2 דולר.



ההודעה של חברת און טראק הישראלית (סימול OTIV) מהיום לא מסייעת למניה שסובלת מחוסר עניין לרשום תזוזה כלשהי קדימה, אלא להיפך. און טראק, המפתחת טכנולוגיות לכרטיסים חכמים, הודיעה היום כי חתמה על חוזה עם חברה סינית המשתתפת בפרויקט רחב היקף מטעם המשרד לביטחון ציבורי בסין למחשוב תעודות הזיהוי של כ-850 מיליון אזרחים סינים. און טראק היא רק חלק מהפרויקט - היא תספק לאחד הספקים המשתתפים בפרויקט הענק, טכנולוגיה המאפשרת קריאת נתוני כרטיס הזיהוי הממוחשב, ללא מגע עם קורא הכרטיסים. עודד בשן, יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה ציין כי "מדובר בעסקה מהותית עבור החברה". מניית און טראק מאבדת כעת 3.1% למחיר של 6.3 ומשלימה בכך ירידה של 26% מה-12 לנובמבר, אז החלה להיסחר בנאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully