וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעוררות בבורסה: המעו"ף עלה ב-2.5%

גולן פרידנפלד

2.12.2002 / 17:52

מחזור המסחר - יותר מכפול מהממוצע בחודשים אוקטובר נובמבר; פרטנר זינקה בכ-5%; מכתשים אגן עלתה בכ-2.4% על רקע הותרת הדירוג ע"י מעלות; מניית הפועלים עלתה בכ-4.3%

הבורסה התל אביבית סגרה היום עוד יום של עליות שערים, אך היום לוו עליות אלו במחזורים ערים במיוחד אשר הסתכמו ב-393 מיליון שקל. מחזורים כאלו כבר מזמן לא נראו בבורסה שלנו והם גבוהים ביותר מ-100% מהמחזורים הממוצעים שנרשמו בחודשים אוקטובר ונובמבר. העליות היום גובו בעליות חדות בבורסות אירופה, בשיעורים של 1%-3%, ובציפיות לפתיחה חיובית בבורסת הנאסד"ק - ציפייה שאומנם התממשה ומדד הנאסד"ק רושם עליות של 2% בפתיחת שבוע המסחר.

בסיכומו של יום המסחר, רשם המעו"ף עליות של 2.5% לרמה של 378.04 נקודות, מדד ת"א 100 עלה בכ-2.6% לרמה של 371.65 נקודות, ומדד התל-טק 15 עלה בכ-2.3% לרמה של 196.82 נקודות.

פעילים בשוק ההון ציינו כי מגמת העליות במניות במחזורים גבוהים צפויה להימשך לפחות עד סוף השנה. הסיבה לכך, טענו הפעילים, היא השתתפותם של גופים מוסדיים ברכישות במטרה לשפר את התשואות שלהם לקראת סוף שנה. יחד עם זאת, לא פוסלים הפעילים אפשרות שעליות אלו יימשכו גם לאחר תום השנה הנוכחית על רקע האופטימיות המנשבת מבורסת וול סטריט.

מניית פרטנר ריכזה מחזור של 36 מיליון שקל, השני בגובהו בבורסה, ועלתה בכ-4.8%. פעילים בשוק הסבירו את העלייה החדה בדשדוש שאיפיין את המניה בשבועיים האחרונים למרות העליות החדות בבורסה. "מניית פרטנר סבלה מלחץ של מוכרים בשבועיים האחרונים, שלא איפשר לה ליהנות מהאווירה החיובית בשוק, אולם משנעלמו המוכרים החלה המניה לתקן כלפי מעלה היום.

מניות הבנקים נהנו גם היום מהמגמה החיובית בבורסה. מניית בנק לאומי עלתה בכ-0.4% לאחר שמספר בתי השקעות הורידו את ההמלצה למניה בסוף השבוע החולף. יו.בי.אס הוריד את המלצתו ללאומי ל"הפחת" וקרדיט סוויס הוריד את ההמלצה מ"קנייה" ל"נייטרלי".

מניית בנק הפועלים התחזקה ב-4.3% על רקע הודעת הנהלת הבנק מאתמול כי תמשיך בתוכנית ההתייעלות שלה - תוכנית שתכלול גם קיצוץ בכוח האדם של הבנק. מניית בנק הפועלים רשמה תשואה עודפת של 17% על פני מניית בנק לאומי מאז תחילת השנה, אך שתיהן רשמו תשואות שליליות בתקופה זו - פועלים רשמה תשואה שלילית של 18% ואילו לאומי רשמה תשואה שלילית של 35.4%.

מניית מתב עלתה בכ-3.8% על רקע המיזוג המתגבש בין חברות הכבלים. בימים הקרובים יאחדו שלוש חברות הכבלים את מחירי המסלולים - מה שיביא לעליית מחירים של חלק מהערוצים הבודדים. מהלך זה הוא האחרון בסדרה של מהלכים לקראת המיזוג הצפוי בין חברות הכבלים. על פי הערכות, מתב הבורסאית תהפוך להיות חברת אחזקות המחזיקה בחברת הכבלים הממוזגת.

מניות קבוצת אי.די.בי רשמו עליות שערים: מניית דיסקונט השקעות עלתה ב-3.8%, מניית אי.די.בי פיתוח התחזקה בכ-4.3% ומניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-3% לאחר שדיווחה אתמול על הפסד של 161 מיליון שקל.

מניית מכתשים אגן התחזקה בכ-2.4% על רקע דירוג שהעניקה לה חברת מעלות. איגרות החוב מסדרה א' קיבלו דירוג של AA מינוס בדומה לדירוג שקדם לבחינה מחדש שביצעה החברה לאיגרות כתוצאה מההתפתחויות השליליות באמריקה הלטינית. במעלות ציינו כי הצעדים שנקטה החברה על מנת להקטין את החשיפה לאמריקה הלטינית מספקים.

מניית שופרסל הוסיפה כ-4.6% ונהנית אף היא מהמומנטום החיובי. המניה איבדה 40% מתחילת השנה, כך שהעלייה הנוכחית מיוחסת לתיקון טכני בשער המניה.

מניית שיכון ובינוי התחזקה בכ-2.5% לאחר שפירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על רווח של כ-3.9 מיליון שקל לעומת רווח של 34.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו רווחיה של שיכון ובינוי ב-29.5 מיליון שקל, לעומת 104.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully