וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות מנהלת שיחות עם דסק"ש למכירת ברק לידי אחת מהחברות בקבוצה

ערן גבאי

2.12.2002 / 18:23

כך נודע ל-TheMarker; דסק"ש מחזיקה בסלקום ובכ-20% מחברת הכבלים הממוזגת; בכיר באי.די.בי: "בטווח הארוך נכון שברק תהיה בדסק"ש"; אבי פתיר עובר לנהל את נייר חדרה



כלל תעשיות מנהלת שיחות עם דסק"ש למכירת חברת השיחות הבינלאומיות ברק לידי אחת מהחברות בקבוצת דסק"ש , כך נודע ל-TheMarker.



היום התפרסם שמנכ"ל ברק, אבי פתיר, יעזוב את החברה בתחילת 2003 ויעבור לנהל את נייר חדרה , אף היא מקבוצת כלל תעשיות.



ההערכות הן שבכלל תעשיות התגבשה תוכנית למכור את ההחזקה בברק, ובקבוצה העדיפו להעביר את אבי פתיר לניהול חברה אחרת בקבוצה שדורשת את יכולותיו הניהוליים. בקבוצה טענו היום שבמשך מספר חודשים הם חיפשו מועמדים לניהול נייר חדרה ושמו של אבי פתיר עלה רק בשלב מאוחר. עם זאת, בקבוצה לא הכחישו שמתנהלות שיחות למכירה אפשרית של ברק.



באחרונה פורסם כי נוהלו שיחות למכירת חלקם של בעלי המניות הזרים בברק - ספרינט, דויטשה טלקום ופראנס טלקום המחזיקים בכ-46% מהון המניות של החברה - גם עם חברת קרדן השקעות.



כלל תעשיות מחזיקה בכ-44% מהון המניות של חברת התקשורת ברק באמצעות כללקום, וחברת הכבלים מתב מחזיקה בכ-10% נוספים מהון המניות של ברק.



גורם בכיר בקבוצת אי.די.בי טוען שכלל תעשיות מתכוונת שלא לכלול את ברק בין השקעות הליבה האסטרטגיות שלה לטווח הארוך. בעבר טען גורם בכיר בכלל תעשיות שאם כחלק ממיזוג אפשרי עם קווי זהב ידולל חלקה של כלל לרמה שלא תאפשר לה להשיג השפעה מהותית על החברה הממוזגת, היא תמכור את מניותיה בברק. "נכון הרבה יותר שבטווח הארוך ברק תהיה בניהולה של דסק"ש", אומר היום גורם בכיר בחברה.



השיחות עם קווי זהב הוקפאו בעת האחרונה ונדמה שבכלל תעשיות מעדיפים לבחון את האופציה של מכירת החברה לדסק"ש, המחזיקה בסלקום ובכ-20% ממניות חברת הכבלים הממוזגת - שתי אופציות למיזוג עם ברק. כחלק מעסקה שכזו עשויים גם ספרינט, דויטשה טלקום ופראנס טלקום למכור את החזקותיהם בברק.



השיחות למכירת ברק יכולות כעת להתנהל על מי מנוחות שכן על פי הנחיות משרד התקשורת שנקבעו לאחרונה צפוי שוק התקשורת הבינלאומית להיפתח לתחרות רק בינואר 2004.



בעבר דיווחנו ב-TheMarker שבכלל בוחנים גם את האפשרות למכור את החזקותיהם בקבוצת מד - בחברות מד-1 ומד נאוטילוס, בהן היא מחזיקה כ-15% מנתח המניות - לדסק"ש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully