וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היופי של המקום הזה - הוא נותן תקווה לשלום"

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

25.6.2018 / 7:33

בת אלה בירנבאום, שהנחתה את פסטיבל "רמדאן של שלום" ברהט, מספרת על החזרות המרגשות לקראת הערב ועל התקווה שהפסטיבל נתן לכל המעורבים בו. "זו לא הצגה חד פעמית"

מערכת וואלה!

"זה מה שקורה כאן ביום יום, זו לא הצגה חד פעמית", כך אומרת בת אלה בירנבאום, זמרת שהשתתפה והנחתה את פסטיבל הדו-קיום "רמדאן של שלום", שנערך החודש ברהט בהשתתפות כ-2,000 יהודים ומוסלמים, ראשי רשויות מקומיות ושגרירי מדינות. "זה היופי של המקום הזה - זה באמת מקום שמעורר השראה ונותן המון תקווה ואופטימיות שיש תקווה לשלום".

בירנבאום נשאלה על חשיבות המוזיקה בפסטיבל. "אני חושבת שהמוזיקה היא שפה בינלאומית והיא נוגעת לכולם", השיבה. "בחזרות שעשינו זה היה רגע מכונן שאתה שר 'לו יהי' בעברית ובערבית ומסתכל אחד לשני בעיניים, אתה אומר: 'זו הדרך'. הרי שלום מתחיל בסופו של דבר בין אנשים".

"היה רגע מיוחד של אמת בחזרות", סיפרה בירנבאום. "שרנו את לו יהי בסוף והסתכלנו אחד על השני וכולם החסירו פעימה. זה היה רגע ממש מרגש.

"שבוע אחרי זה נפגשנו בחזרות וכל הזמן אנחנו עם אותה מילה בפה שלו - לו יהי - בעברית ובערבית. בשיר הזה רק הפזמון מתורגם, אבל בשיר לשלום עית'ם שר שני בתים בערבית. זה היה יפה לראות את התרגום ואיך הצליחו לשחזר את רוח המילים, כי קשה לתרגם מילה במילה".

"ההנחיה הייתה נפלאה", סיכמה בירנבאום. "אני אוהבת את זה, במיוחד בכזה ערב מכונן ומרגש. הלוואי שכל מה שקורה כאן היום זו תהייה דוגמה והשראה למקומות אחרים".

וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים, וואלה! NEWS בשיתוף סודהסטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully