וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נתוני המגזר היצרני בארה"ב שלחו את פאריס ולונדון לירידות בסיום

רן דוידוב

2.12.2002 / 20:47

מגזר הבנקאות ודויטשה טלקום גוררים את פרנקפורט לעלייה של כ-2.5%; נוקיה עלתה ב-3.8% לאחר שמריל לינץ' העלה את המלצתו ל"קנייה"



שוקי המניות של פאריס ולונדון סיימו את יום המסחר בירידות שערים, לאחר שנתונים מאכזבים מצד המגזר היצרני של ארה"ב מחקו את עליות השערים שנרשמו במדדיהן במהלך מרבית היום. ציפיות להורדת ריבית של הבנק המרכזי של אירופה והעלאת המלצה למניית נוקיה הובילו את בבוקר את המדדים לעליות חדות, אך אלה התפוגגו לקראת סיום. בבריטניה ירד ה-FTSE ב-0.4%; בפאריס איבד ה-CAC 0.8%; מדד הדקס בפרנקפורט עולה לקראת סיום ב-2.4% בסיוע עליות חדות במניות דויטשה טלקום וקומרצבנק.



מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בבריטניה ירד ל-50 נקודות בנובמבר, הרמה הנמוכה ביותר השנה.



דויטשה טלקום מזנקת בכ-5% ומשכה אחריה את מרבית מניות המגזר. מונופול הטלפוניה לשעבר מגרמניה עולה לאחר שמכר נתח מאחזקותיו בספקית האינטרנט טי-אונליין תמורת 610 מיליון יורו. דויטשה מסרה כי נקטה במהלך זה כחלק מאסטרטגיית על לצמצום חובותיה העצומים. טי-אונליין עולה ב-4.2%.



נוקיה עלתה ב-3.8% לאחר שמריל לינץ' העלה את המלצתו למנייה ל"קנייה", מהמלצת "נייטרלי". אריקסון השוודית ירדה ב-1.1%. יצרנית רשתות הסלולר חתמה על חוזה לשבע שנים עם האצ'יסון מהונג קונג לבניית ואחזקת רשתות דור שני ושלישי באוסטרליה. יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית אלקטל זינקה ב-8.7% לאחר כתבה אוהדת ב"ביזנס וויק".



בנק BNP פאריבה הצהיר אתמול על כוונתו לרכוש נתח נוסף ממניות חברת קרדי ליונז. בשבוע שעבר הכריז BNP פאריבה על רכישת 10.9% ממניות קרדי ליונז מידי ממשלת צרפת תמורת 2.2 מיליארד דולר. אתמול ציין BNP כי בכוונתו לרכוש נתח נוסף של 5.32% ממניות חברת הפיננסים. BNP ירד ב-3.3% ומניות קרדי ליונז טיפסו ב-3.5%



בגרמניה מזנקת מניית קומרצבנק ב-11%; מתחרהו HVB עולה בכ-11% אף הוא. שני הבנקים ממשיכים את המגמה החיובית מן השבוע שעבר שהחלה לאחר שמינכן רה, המחזיקה בנתח מניות בשניהם, אמרה שלא תתנגד לניסיון השתלטות של HVB על קומרצבנק.



מניות התעופה רשמו עליות לאחר שיונייטד איירליינס הודיעה בארה"ב כי תמנע בשלב זה מפשיטת רגל לאחר שהגיעה להסכם עם ארגוני העובדים של החברה. בריטיש אירווייס עלתה ב-0.6%; אייר פראנס עלתה ב-1.2%; לופטהנזה מתרוממת לקראת סיום ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully