וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרוק ובני גאון בוחנים אפשרות לרכוש את השליטה בקונצרן כור

אורה קורן

3.12.2002 / 7:17

שמרוק מכרה ב-1997 את אחזקותיה בכור למנכ"ל יונתן קולבר ולצ'רלס ברונפמן לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר; כיום נסחרת כור לפי שווי של כ-240 מיליון דולר בלבד



קרן ההשקעות האמריקאית שמרוק בוחנת אפשרות לרכוש את השליטה בקונצרן כור - כך אמרו אתמול מקורבים למהלך זה. שמרוק נמצאת בשליטת משפחת דיסני ומנוהלת בידי סטנלי גולד. לדברי המקורבים, נציג שמרוק בישראל, מיכה גייגר, נמצא בישראל ומנהל מגעים ראשונים עם בעלי מניות בכור. שמרוק שוקלת להציע למנכ"ל כור, יונתן קולבר, המחזיק עם קבוצת קלארידג' בשליטה בקונצרן, לרכוש את אחזקותיהם בכור או את חלקן. קלארידג' נמצאת בבעלות משפחתו של צ'רלס ברונפמן.



שמרוק מעוניינת לצרף למהלך הרכישה את בני גאון, לשעבר מנכ"ל כור, שבתחילת שנות ה-90 חילץ את כור ממצב של פשיטת רגל והפך אותו לקונצרן גדול ורווחי. כיום הוא מכהן כיו"ר חברת גאון אחזקות שבה שותפה שמרוק. לדברי המקורבים, גאון עשוי להצטרף ולרכוש נתח של כ-10%. גאון הודח מתפקידו כמנכ"ל כור על ידי קולבר, וההערכות הן כי הוא מעוניין לשוב לתפקיד ניהולי בכיר ולהוכיח שביכולתו לחזור על הצלחתו בהבראת הקונצרן, במיוחד במקום שבו נכשל קולבר.



ב-95' רכשה שמרוק 22.5% מכור בכ-150 מיליון דולר, ששיקפו לכור שווי של 1.1 מיליארד דולר. באוקטובר 97' מכרה שמרוק את אחזקותיה בכור לקבוצת קלארידג' ולקולבר בסכום קרוב ל-400 מיליון דולר, ששיקף לכור שווי המתקרב ל-2 מיליארד דולר.



לדברי מקורבים למגעים, כיום בוחנת שמרוק את רכישת כור לפי שווי השוק של החברה בבורסה, שהיה אתמול כ-240 מיליון דולר, כ-10% מהשווי בו מכרה אותה לקולבר ולקלארידג'.



המקורבים למגעים ציינו כי שמרוק שוקלת בין היתר להותיר את ברונפמן וקולבר באחזקות מיעוט של כ-25% בכור. "מי שירצה לרכוש את כור יתנה את זה בהזזה הצידה של קולבר ודני בירן (נשיא כור) מקבלת ההחלטות המרכזיות בקונצרן, אחרת אי אפשר יהיה לבצע את תהליך ההשבחה הנדרש בכור", הוסיפו. לדבריהם, לא מדובר בהשתלטות עוינת אלא בהשתלטות מתואמת עם הבעלים הנוכחיים.



בשוק ההון העריכו אתמול כי מדובר בהצעה משפילה וכי על פי הצפוי בעלי השליטה בכור, אם יסכימו למכירת חלק מאחזקותיהם, ידרשו פרמיית שליטה גבוהה ולא יסכימו למכירת המניות בשווי השוק שלהן. כמו כן, על פי הצפוי הם יתנגדו להישאר עם אחזקות מיעוט בקונצרן, ויעדיפו להישאר עם שיעור מניות זהה לזה שתחזיק שמרוק אם תבצע את המהלך. דובר כור הכחיש כי בעלי השליטה בקונצרן מנהלים מגעים למכירת אחזקותיהם בו. "לא היו דברים מעולם, המניות של קלארידג' ושל קולבר אינן עומדות למכירה", אמר.



מקורות המעורים בעניין זה, אמרו אתמול כי גייגר מנהל בשמה של שמרוק מגעים עם בעלי השליטה בבנק הפועלים לרכישת אחזקותיהם בכור. באחרונה חילק בנק הפועלים כדיווידנד את אחזקותיו בכור (19%) לבעלי השליטה בו, בראשם קבוצת אריסון (20.7% מבנק הפועלים) ותעשיות מלח (11.6% מהבנק) שבשליטת משפחת דנקנר. גורם מקורב לבעלי המניות בבנק הפועלים אמר כי כמה קבוצות מתעניינות ברכישת המניות, כדי לרכוש שליטה בקונצרן או כדי להצטרף לגרעין השליטה בו.



שמרוק מתעניינת בעיקר בחברת מכתשים אגן, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-600 מיליון דולר. כור מחזיקה במחצית ממניות מכתשים אגן, כלומר בשווי של כ-300 מיליון דולר. "כיום כור נסחרת בשווי הנמוך מאחזקותיה במכתשים אגן, ולכן רכישת כור אטרקטיווית למי שמתעניין במכתשים אגן", הוסיפו המקורבים.



אם תתבצע הרכישה, עתידה שמרוק להחזיק במכתשים אגן ולמזג את אלישרא עם חברת תדיראן קשר שרכשה בעבר מכור. המקורבים הוסיפו כי החברות אי.סי.איי טלקום וטלרד אינן מעניינות את שמרוק, ולא ברור מעמדן בכור אם שמרוק אכן תרכוש את השליטה בה.



עד לפני שבועיים נסחרו מניות כור סביב שווי של 190-170 מיליון דולר. ואולם בעקבות פרסום הערכות על התעניינות בקונצרן, נרשם מסחר ער במניותיה של כור ושווי השוק של החברה עלה לכ-240 מיליון דולר. למרות פרסום הדו"חות הכספיים של כור, שכללו הפסד של כ-900 מיליון שקל מתחילת 2002, לא נרשמה ירידה בשווי השוק של כור לשער שלפני הפרסומים - כנראה בשל הערכות בשוק ההון כי מתנהלים מגעים שעשויים להביא לחילופי בעלים ומנהלים בכור.



דובר שמרוק מסר כי לא מתנהל כל מו"מ לרכישת מניות כור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully