וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות מאגף החשב הכללי במשרד האוצר ילווה את גיוס ההון לרכבת הקלה בירושלים

ענת ג'ורג'י

3.12.2002 / 7:40

הצוות יסייע לסיטי פס, הקבוצה שזכתה במכרז, בקיצור הליכים ביורוקרטיים בגיוס ההון ואף בשינוי תקנות במקרה הצורך; עלות הקו מוערכת ב-1.9 מיליארד שקל



החשב הכללי במשרד האוצר, ניר גלעד, מינה באחרונה צוות מאנשי משרדו שיסייע לסיטי פס (City Pass), הקבוצה שזכתה במכרז להקמה ולהפעלה של הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, בגיוס ההון לפרויקט. הצוות אמור לסייע לקבוצה בקיצור הליכים ביורוקרטיים בגיוס ההון ואף בשינוי תקנות במקרה הצורך. עלות הקו, שאורכו 13.8 ק"מ, מוערכת ב-1.9 מיליארד שקל.



חברי הצוות הם סגן החשב הכללי ויו"ר ועדת המכרזים לנושא הרכבת הקלה, דוד גרשונוביץ, וסגן החשב הכללי, אלדד פרשר, המתמחה בגיוסי הון. בין היתר יוכל הצוות לסייע בדיונים מול הממונה על הביטוח ושוק ההון על הסרת מגבלות אפשריות מהשקעות או מהלוואות של גורמים בשוק המוסדי.



לפני כשבוע חתמו נציגי קבוצת סיטי פס ונציגי המדינה על החוזה המעניק לקבוצה זיכיון של 30 שנה להקמה ולתפעול הקו הראשון של הרכבת. על פי תנאי הזיכיון, לאחר גיוס המימון לפרויקט שייעשה בתוך 9 חודשים, תחל הקבוצה בהקמתו. על פי הצפוי תסתיים ההקמה ב-2006, ובמועד זה תקבל הקבוצה מהמדינה מענק בסך 1.406 מיליארד שקל, המהווה כ-74% מעלות ההשקעה שלה. המדינה משקיעה בפרויקט כחצי מיליארד שקל נוסף על המענק.



סיטי פס נדרשת לגייס עד 2006 את מלוא הסכום הדרוש להקמת הפרויקט, ואז תוכל לפרוע את מרבית ההלוואות שתיקח באמצעות המענק. יתרת הסכום - כחצי מיליארד שקל והריבית על ההלוואות בסך 1.9 מיליארד שקל - תוחזר למלווים על פני תקופה של 20 שנה. נציג קבוצת סיטי פס, יעקב דריה, אמר כי הקבוצה החלה בגיוס הסכום הדרוש להקמה ולתפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully