וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוני חץ מחלקת דיווידנד של 51 מיליון שקל וממליצה לבעלי האג"ח להמרה להחליפן במניות

עידו אלון

3.12.2002 / 8:12



נתן חץ ומוזי ורטהיים אינם קופאים על השמרים. בעלי השליטה בחברת אלוני חץ כבר מחזירים לעצמם חלק נכבד מהשקעתם ברכישת מניות החברה ממאיר שמיר. באותה הזדמנות מצליחים השניים להקטין את מצבת החובות של אלוני חץ, להגדיל את הסחירות במניה וליצור בסיס אפשרי לקבלת הלוואות גדולות נוספות.



חברת אלוני חץ דיווחה אתמול על חלוקת דיווידנד נוסף של 51 מיליון שקל ל-2002. החברה הודיעה בעבר כי בכוונתה לחלק דיווידנד של 10 אגורות למניה ברבעון. כבר בדו"חות הרבעון השלישי ציינה אלוני חץ כי תגדיל את הסכום הזה, לאחר ש-30 אגורות כבר חולקו בינואר-ספטמבר 2002. התוספת המפתיעה שעליה החליטה החברה מסתכמת ב-1.22 שקלים למניה, כלומר 51 מיליון שקל. בתוספת 51 מיליון שקל אלה, חילקה אלוני חץ 63 מיליון שקל. יום האקס נקבע ל-18 בדצמבר ויום התשלום יהיה 30 בדצמבר.



נתן חץ שולט ב-39% מהחברה, ובחד עם ורטהיים מגיעות אחזקותיהם ל-75% מאלוני חץ. כלומר, חלוקת הדיווידנד תניב לשניים 38 מיליון שקל. סכום זה ייאפשר לורטהיים וחץ להחזיר חלק ניכר מעלות רכישת חלקו של מאיר שמיר בחברה. למעשה, רק מחלקו הנרכש של שמיר מושכים חץ וורטהיים סכום של 10.5 מיליון שקל.



"מי שלא ימיר - פראייר"



בספטמבר מכר שמיר כ-19% ממניות החברה לורטהיים וחץ תמורת 55 מיליון שקל. סכום זה שיקף למניה מחיר של 6.4 שקלים, אך מאז ממשיכה מניית אלוני חץ לנסוק לרמות שיא. אתמול רשמה המניה עלייה קלה לרמה של 6.6 שקלים במחזור של 1.6 מיליון שקל, לעומת מחזור ממוצע בה של 50 אלף שקל.



חלוקת הדיווידנד המסיווית הזו מותירה את בעלי האג"ח להמרה בדילמה, שפתרונה פשוט למדי. "מי שלא ימיר את האג"ח שבידיו למניות - יינזק", אומר מנכ"ל מגדל ניהול נכסים, יוסי ארד. פעיל אחר בשוק ההון אמר בתשובה לשאלה זו: "מי שלא ימיר - פראייר".



האג"ח להמרה של אלוני חץ נסחרת כיום בפרמיה אפסית על פני המניה. חלוקת הדיווידנד תוריד את שערה של מניית אלוני חץ לרמות של כ-540 אגורות, בעוד שמחיר המימוש בעבור האג"ח להמרה ייוותר על רמתו הנוכחית של כ-660 אגורות.



לדברי ארד, "חלוקת הדיווידנד מרעה את תנאי האג"ח כי מחיר נכס הבסיס, המניה, יירד ומחיר האופציה להמרה הגלומה באג"ח יירד אף הוא". לדבריו, אג"ח של חברה כגון אלוני חץ צריך להניב תשואה של 9% צמודה למדד, לעומת תשואה של כ-7% בפועל. לכן, אומר ארד, הפער הזה הוא תג המחיר שהשוק מייחס לאופציה להמיר את האיגרת למניה. כעת מחויבים בעלי האג"ח להמירן במניות, וכך הם מאבדים את פרמיית ההמרה שבאג"ח. מנכ"ל החברה, נתן חץ, אמר בתגובה כי אפשרות ההמרה היא הזדמנות לבעלי האיגרות לקבל יותר מהתשואה של האג"ח עצמה. להערכתו, מרבית המחזיקים באיגרות יבחרו בהמרת האג"ח.



האיגרות להמרה רשמו אתמול דווקא עלייה של 1% במחזור של 8 מיליון שקל לעומת מחזור ממוצע של 400 אלף שקל. המחזור הוזן מפעילות מאסיווית של גופים מוסדיים, כגון קרנות סולידיות אשר אינן יכולות להמיר את האיגרות במניות, שאינן תואמות את אופי הפורטפוליו שלהן.



בנטרול האיגרות שבידי חברות בנות של אלוני חץ, מסתכם החוב של החברה לבעלי האג"ח להמרה ב-85 מיליון שקל. לפני העסקה עם שמיר היה חלקם של ורטהיים וחץ כ-40% מהחברה בדילול מלא. כדי למנוע אפשרות של ירידה בשיעור אחזקותיהם, ביצעו השניים את הרכישה משמיר בספטמבר. לכן, בהנחה סבירה כי מרבית החוב יומר למניות, ידולל חלקם של ורטהיים וחץ לאחזקה של 60% מאלוני חץ.



לאלוני חץ יש יתרות מזומנים גבוהות של יותר מ-200 מיליון שקל, וקווי אשראי לא מנוצלים של 185 מיליון שקל נוספים. זאת, לאחר שהחברה חילקה בחמש השנים האחרונות דיווידנדים ב-140 מיליון שקל.



חץ אומר כי ורטהיים והוא החזירו לחברה עד היום את כל הדיווידנדים שקיבלו. "השנה אנחנו משלמים דיווידנד גבוה גם עקב המימון מחדש שביצענו ביוני", הוא אומר.



אלוני חץ דיווחה כי בכוונתה לחלק 10 אגורות למניה מדי רבעון גם ב-2003. לדברי חץ, "לא הרמנו את רף החלוקה ב-2003 כי אנו נותנים רצפה שממנה נוכל לעלות וכי איננו יודעים עדיין כמה מניות יהיו לנו".



הסיבה לאי הידיעה הזו היא כי המרה של כל האיגרות למניות תגדיל את מספר המניות של אלוני חץ, במהלך שגם יוסיף סחירות רבה למניה. כדי להוסיף ולתמרץ את ההמרה, תעלה החברה את סכום הדיווידנד שישולם ברבעון הרביעי ל-56 מיליון שקל - אם יומרו לפחות 22 מיליון איגרות מתוך הסדרה כולה של 85 מיליון איגרות.



גרסת המאזן



חלוקת הדיווידנד והמרת האג"ח הצפויה עתידים לחולל שינויים מהותיים במאזנה של אלוני חץ. חלוקת הדיווידנד תוריד את סעיפי העודפים והמזומן ולפיכך את ההון העצמי. מנגד, המרת האיגרות למניות עתידה להקטין את התחייבויות החברה לטווח קצר וטווח ארוך ולהעלות את הון המניות. בסופו של דבר עתיד ההון העצמי של החברה לצמוח בכ-35 מיליון שקל. מהלך זה גם עתיד להעלות את יחס ההון העצמי למאזן מ-11% ל-13%. בהנחה שיחס זה משקף את היקף ההתחייבויות שיכולה להעמיס אלוני חץ על מאזנה - עשויה כעת החברה ללוות עוד כ-550 מיליון שקל. המזומן הרב שבקופתה והלוואות מעין אלה - עשויות לשמש לרכישה אפשרית של נכסים נוספים או להעמקת ההשקעות באקוויטי1 ובפירסט קפיטל.



אג"ח להמרה של אלוני חץ



* תאריך פירעון: 5 בפברואר 2006



* תשואה ברוטו: 6.9%



* שער: 119 אגורות



* מחזור ממוצע: 400 אלף שקל



* מחזור אתמול: 8 מיליון שקל


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully