וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: ירידות שערים קטעו 9 ימי עליות

אמיר טייג

3.12.2002 / 17:08

המעו"ף ירד ב-1.2%; כור הוסיפה 0.7% למרות ההכחשות כי מתנהל מו"מ לרכישת השליטה בה; מחזור גבוה - 242 מיליון שקל


לאחר 9 ימים רצופים של עליות, רשמה היום הבורסה ירידות שערים. הערכות הן כי מימוש רווחים מתבקש נוכח המהלך החד שעשתה הבורסה בחודש האחרון, בו הוסיף המעו"ף כ-15.5% לערכו. כמו כן, ריבוי ההתראות הבטחוניות מעיב היום על המסחר.

המעו"ף רשם בסיכום יומי ירידה של 1.2% לרמה של 373.4 נקודות. תל אביב 100 גם הוא רשם היום מגמה שלילית וחתם את היום בירידה של 1.1% לרמה של 367.7 נקודות. התל-טק רשם גם הוא ירידות והשיל 1.1% מערכו, לאחר שעלה בחודש האחרון בכ-22%. מחזור המסחר היום הוסיף להיות גבוה מהרגיל והסתכם ב-242 מיליון שקל.

מניית כור בלטה נוכח הפרסומים כי בני גאון וקבוצת שמרוק בוחנים אפשרות לרכוש את השליטה בקונצרן. לאחר חלוקת 19% ממניות הקונצרן כדיווידנד לפני שבוע וחצי, עלו מספר השערות לגבי אפשרות השתלטות עוינת על כור, והמניה רשמה יומיים של מחזורים גבוהים מאוד תוך עליות שערים חדות. דוברי כור ושמרוק מכחישים את דבר המשא ומתן. המניה סגרה את יום המסחר בעליה של 0.7%, בניגוד למגמה הכללית בשוק.

אתמול ריכזה מניית פרטנר מחזור חריג של 37 מיליון שקל והוסיפה 4.8%. פרטנר שינתה כיוון היום ורשמה ירידה של 2.3%. לאחר פרסום דו"חותיה לרבעון השלישי לפני חודש הזהירה החברה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח וההכנסות. לאחר אזהרת הרווח סבלה המניה מירידות חדות, ולפיכך לא לקחה חלק בעליות שמרבית המניות האחרות בשוק רשמו. הערכות הן כי העליות אתמול הן במטרה ליישר קו עם השוק, והיום המניה תיקנה לאחר העליה החדה אמש.

מניית כי"ל רשמה גם היא ירידות היום. מניית החברה ירדה כ-0.2% נוכח הודעתה של פוטאש, החברה הקנדית המובילה את שוק האשלג והפוספטים העולמי, כי לא תעמוד בתחזיות הרווח שלה. הודעה זו העיבה על המסחר היום במניה, אשר רשמה עליות שערים נאות בשבועות האחרונים לקראת פרסום דו"חותיה הטובים לפני שבוע. האנליסטית אלה אלקלעי מבית ההשקעות אי.בי.אי העלתה את מחיר היעד של המניה מ-5.6 שקלים ל-6.4 שקלים והותירה המלצת "קנייה" למניית החברה.

אגיס ריכזה עניין היום לאחר שאתמול ערכה החברה כנס לפעילים בשוק ההון, במהלכו פיזר מנכ"ל החברה, מורי ארקין, רמזים עבים לגבי המשך צמיחה דו ספרתית בשלוש השנים האחרונות. מרבית הצמיחה צפויה לנבוע ממספר תרופות גנריות שתשיק החברה בשנה הקרובה בשוק האמריקאי. מניית אגיס רשמה ירידה היום של כ-1.3%.

למרות ירידות השערים היום, אופטימיות רבה מורגשת בבורסה המקומית בימים האחרונים. היחלשות הדולר מול השקל, הקירבה לסוף השנה והקדמת הבחירות הם הגורמים העיקריים שהניעו את השערים מעלה. הערכות הן כי גופים מוסדיים רבים מעוניינים לסיים את השנה ברמת שערים גבוהה יותר על מנת להציג תוצאות שנתיות משופרות ולהתחיל את שנת 2003 ברמה גבוהה יחסית, אשר תקטין את הסיכוי לרשום רווחי הון בשנה זו ולשלם עבורם מס.

האופטימיות המאפיינת את המסחר בבורסה בחודש האחרון לא מוצאת ביטוי בנתונים המקרו כלכליים המתפרסמים בימים האחרונים. אתמול פורסם כי היקף הגירעון בחודש נובמבר המשיך להתרחב והסתכם בכ-3.5 מיליארד שקל בנובמבר וב-15.9 מיליארד שקל מתחילת השנה. גם יתרות מטבע החוץ של בנק ישראל המשיכו להתכווץ בנובמבר וירדו לשפל של 6 חודשים, אך הן עדיין גבוהות ב-0.3% מהרמה בתחילת השנה. אתמול, בהתייחסו למצב המשק, אמר אלי יונס, מנכ"ל בנק הפועלים, בכנס השנתי של אגף התקציבים כי "המצב במשק הולך ומחריף והבורסה לא תתאושש גם בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully