וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עלה ל-4.64 שקלים בעקבות רכישות של בנק זר

ליאור כגן

3.12.2002 / 16:55

סוחרים: לדולר תמיכה חזקה ב-4.62 שקלים; פער הריביות, הערבויות מארה"ב וצמצום בפעילות הזרים תומכים בהמשך התחזקות השקל


שבוע המסחר בשוק המט"ח נפתח כאשר השקל שומר על יציבות ונסחר ברמה של 4.635 שקלים, אך בהמשך התחזק הדולר ושערו היציג נקבע על 4.64 שקלים - כ-0.17% מעל השער היציג שנקבע אתמול. התחזקות הדולר התבצעה על רקע רכישת דולרים של בנק זר.

השקל מפגין יציבות בימים האחרונים בעקבות מספר גורמים שהעיקריים הם: פער הריביות הגבוה בין השקל לדולר שמפחית את אטרקטיוויות ההשקעה בדולר, האפשרות הסבירה כי ממשלת ארה"ב תעניק ערבויות לישראל והעובדה כי המשקיעים הזרים כמעט ואינם פעילים בימים אלו של סוף השנה.

אתמול ירד הדולר עד לרמה של 4.626 שקלים על רקע מכירת דולרים בהיקפים רחבים של שני לקוחות גדולים. ממהלך המסחר אתמול ניתן ללמוד כי סביב רמה של 4.62 שקלים - לדולר רמת תמיכה חזקה, וברמה זו מוזרמים ביקושים שמקשים על השקל להמשיך ולהתחזק. אולם, סוחרים מעריכים כי במידה ורמת תמיכה זו תישבר, השקל ימשיך להתחזק לכיוון של 4.55 שקלים לדולר.

העוצמה של השקל מפתיעה לנוכח העובדה כי הפרמטרים הכלכליים מצביעים על המשך העמקת המיתון במשק. בתקופה האחרונה הורידו הכלכלנים את תחזיות הצמיחה לשנת 2003, והסבירות כי היא תהיה אפסית או שלילית הינה גבוהה.

רמי אמיר, הכלכלן הראשי של בנק דיסקונט, מעריך כי בטווח הקצר צפויה יציבות בשער החליפין סביב הרמה הנוכחית בתנודתיות ובמרווחים נמוכים. להערכתו, בטווח הבינוני צפוי פיחות הדרגתי על רקע הקשיים הצפויים בהעברת התקציב ומהסיכון הנובע מהתפתחות זו לדירוג האשראי, ומצמצום פער הריביות בין ישראל לארה"ב בתחילת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully