וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OTI תשתתף בפרויקט להנפקת תעודות זהות חכמות בסין

סופי שולמן

3.12.2002 / 9:55



ההודעה של OTI על זכייתה במכרז להפקת תעודות זהות חכמות לאזרחים בסין הובילה את המניה לזינוק של 32% במסחר בבורסת נויר מרקט הגרמנית במחזור חריג. המניה נסחרה במחיר של 7.1 יורו, המשקף שווי של 11 מיליון דולר לחברה שמתמחה בפיתוח טכנולוגיה לייצור כרטיסים חכמים ללא מגע.



OTI היא אחת החברות שבחר המשרד לביטחון הפנים הסיני להחלפת תעודות זהות רגילות בכרטיסים מגנטיים. הפרויקט יכלול 850 מיליון דולר אזרחים סיניים מעל גיל 18. במסגרת זו יותקנו עמדות בדיקה חדשניות לתעודות זהות. הפרויקט שהיקפו הכספי נאמד במיליוני דולרים אמור להימשך כשלוש שנים.



במסגרת ההסכם בין OTI למשרד ביטחון הפנים הסיני, תספק החברה הישראלית טכנולוגיה לייצור ללא מגע. לדברי מנכ"ל OTI, עודד בשן, יהיה חלקה של החברה בפרויקט קטן למדי. עם זאת ממדיו הגדולים של הפרויקט מבטיחים כי הכנסות ממנו יורגשו בדו"חות החברה כבר ב-2003. על פי ההסכם, חברה מקומית בסין שתייצר את הכרטיסים ולא OTI.



בשן ציין כי הפרויקט בסין עשוי להיות הפרויקט הגדול בעולם למעבר לכרטיסים חכמים. עד כה ביצעה החברה פרויקטים רבים ובהם מעבר לשימוש בכרטיסי תדלוק חכמים וכרטיסי חנייה. גם כרטיס החנייה איזי פארק הנמצא בשימוש בישראל הוא פרי פיתוחה של החברה.



הזכייה במכרז הסיני אמורה להקל על כניסתה של OTI לשוק האמריקאי, שהוגדר באחרונה כיעד הראשי של החברה. לשם כך היא אף נרשמה למסחר גם בנאסד"ק. המניה החלה להיסחר בוול סטריט לפני שבועיים, אך עד עתה המחזורים בה היו דלילים. אתמול נסחרה המניה בנאסד"ק במחזור נמוך ללא שינוי במחיר ברמה של 6.5 דולרים.



"אנו חושבים כי OTI צריכה להיות בנאסד"ק, משום שיש לנו פעילות בארה"ב", אמר בשן. "אנו מעריכים כי השוק האמריקאי של כרטיסים חכמים ללא מגע יתפתח במהירות בשנים הקרובות". בשן צופה גידול בהכנסות מהשוק האמריקאי ב-2003 לעומת 2002. לפני שבוע פירסמה OTI את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של השנה, שהצביעו על ירידה ניכרת בהפסדי החברה. ההפסד הנקי המצטבר בתקופה זו הסתכם ב-4.2 מיליון דולר, ירידה של 46% לעומת התקופה המקבילה ב-2001.



OTI דיווחה על הכנסות של 14 מיליון דולר, ירידה קלה לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2002. החברה הגדילה ב-3% את שולי הרווח הגולמי שהגיעו ל-47.1% מההכנסות. על רקע זה התכווץ גם ההפסד התפעולי ל-2.9 מיליון דולר, ירידה של 63% לעומת התקופה המקבילה.



בשן מסביר כי השיפור בהוצאות התפעול הושג באמצעות תוכנית קיצוצים שכללה הורדת שכר של 15%, פיטורי עובדים והפסקת עבודה עם קבלני משנה וספקי שירותים שונים. על רקע זה מעריך בשן כי OTI תוכל לעבור לאיזון תפעולי ברבעון השני או השלישי של 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully