וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגידת בנק ישראל הודיעה כי לא תתמודד לתקופת כהונה נוספת

עמירם ברקת

6.7.2018 / 14:33

בשיחה עם ראש הממשלה, עדכנה ד"ר קרנית פלוג כי איננה מתכוונת להתמודד על תפקיד נגידת בנק ישראל בתום 5 שנות כהונתה. עד כה לא הודיע אף אדם על כוונתנו להתמודד על התפקיד

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, מאי 2017. ראובן קסטרו
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג/ראובן קסטרו

כהונתה בת 5 השנים של הנגידה תסתיים, על פי חוק, ב-12 לנובמבר 2018. נתניהו ושר האוצר משה כחלון החלו לאחרונה בשיחות לקראת מציאת מועמד מוסכם לתפקיד נגיד הבנק המרכזי, כשלפי החוק והנוהג הם אלה שמביאים מועמד מטעמם לאישור הממשלה.

עד כה לא הודיע אף אדם עם כוונתנו להתמודד על התפקיד, אך בירושלים העריכו כי ישנם מועמדים שמחכים לראות האם כהונתה של פלוג תוארך לפני שיודיעו על התמודדותם.

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר פרופ' יוג'ין קנדל, שנחשב לדעת רבים למועמד ראוי לתפקיד, הודיע למנכ"ל האוצר שי באב"ד כי הוא אינו מעוניין בתפקיד. ככל הידוע גם החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו לשעבר המפקח על הבנקים אינו מתמודד.

במכתב שמסרה הנגידה לראש הממשלה, ציינה, בין היתר: "זכיתי לעמוד בראש ארגון איכותי ביותר, העושה את מלאכתו במקצועיות, ממלכתיות, ונאמנות, ואשר מממש יום יום את החזון שהציב לעצמו - להיות בנק מרכזי מתקדם, שתורם לשגשוג כלכלת ישראל ואזרחיה. אין זו עת לסיכומים, אולם אני יכולה לומר כבר עכשיו שאסיים את תפקידי תוך תחושת סיפוק רב, היות ולבנק ישראל יש חלק נכבד במצב האיתן וביציבות שהפגינה כלכלת ישראל בשנים האחרונות, כמו גם בניתוח ובהצפת האתגרים המשמעותיים בפניהם נעמוד בשנים הבאות".

הנגידה הדגישה כי תמשיך להוביל את בנק ישראל, על כל תפקידיו, ובפרט את קבלת החלטות המדיניות המוניטרית, עד ליום בו יסתיים תפקידה ותחל הכהונה של הנגיד או הנגידה הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully