וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה הסירה המגבלות על משיכת פיקדונות

הארץ

3.12.2002 / 10:05

אתמול איבד הפסו הארגנטיני 2.5% מול הדולר, לאחר שהממשלה הסירה את מגבלות משיכת הפיקדונות מהבנקים, שהוחלו לפני שנה, כדי למנוע מנוסת הון ומשבר בנקאות * הבנק המרכזי של ארגנטינה צופה צמיחה של 2.6% בכלכלת המדינה ב-2002 (ארכיון) * דיימלר קרייזלר מציעה ללקוחות באר



הפסו הארגנטיני איבד אתמול 2.5% מול הדולר, לאחר שהממשלה הסירה את מגבלות משיכת הפיקדונות מהבנקים, שהוחלו לפני שנה, כדי למנוע מנוסת הון ומשבר בנקאות. ארגנטינאים קיבלו אתמול גישה לפיקדונות וחשבונות עובר ושב בסך 21 מיליארד פסו (6 מיליארד דולר), והם יוכלו לרכוש בהם דולרים.



תורים ארוכים השתרכו מול הבנקים. "יותר מדי דברים קרו מכדי להשאיר כסף בבנק", אמר אוסקר פיאג'ו, בן 42, לסוכנות הידיעות בלומברג. המגבלות מפיקדונות חיסכון סגורים לא הוסרו.



ההערכה היא כי ארגנטינאים רבים ירכשו דולרים בפסו שימשכו מהבנקים, על רקע המשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדות המדינה. מאז נאלצה ארגנטינה לוותר על קיבוע הפסו לדולר בסוף 2001, איבד המטבע הארגנטיני 72% מערכו. כדי למנוע גל משיכת פיקדונות בחודש הראשון של המשבר הוגבלו המשיכות ל-2,000 פסו בחודש. המגבלות עוררו גל מחאה אלים, ובהתנגשויות עם המשטרה מתו 28 איש.



הממשלה החליטה להסיר את מגבלות משיכת הפיקדונות, כדי לעודד צריכה פרטית ולדרבן צמיחה כלכלית. בהיעדר אמצעי תשלום, ועל רקע פיטורים המוניים, הקפאת הפיקדונות בבנקים וקריסת עסקים רבים, ירד התמ"ג של ארגנטינה ב-12% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2002, לעומת התקופה המקבילה ב-2001.



הסרת המגבלות על משיכת פיקדונות היא גם תנאי שהציבה קרן המטבע הבינלאומית להפשרת סיוע בסך 20 מיליארד דולר. ההפגנות האלימות שליוו את הטלת המגבלות, הביאו להתפטרותו של הנשיא. זמן קצר אחר כך, הודיעה ארגנטינה כי תחדל מפירעון איגרות חוב בסך 95 מיליארד דולר. בינואר נויד הפסו, ושערו צנח מיד בעשרות אחוזים. המיתון נהפך לשפל כלכלי, וכעת מחצית מאוכלוסייה של 38 מיליון איש חיה מתחת לקו העוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully