וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודף הכנסה של 2.5 מיליון דולר לאל על מגביית היטל הביטחון

זוהר בלומנקרנץ

3.12.2002 / 10:14





אל על תתקין במטוסיה מערכת חדשה לבקרת בטיחות טיסה - FUQA. זאת לאחר שהסתיימה מחלוקת בין הנהלת החברה לטייסיה, שמנעה את הפעלת המערכת במשך כשלוש שנים. נציגי הצדדים הגיעו להסכם באשר לתנאי הפעלת המערכת, והוא אושר בסוף השבוע במועצה הארצית של איגוד הטייסים בישראל.



טייסי החברה דרשו מההנהלה לא לעשות שימוש בנתוני המערכת הממוחשבים כנגד טייסים שידווחו על תקריות אוויר. זאת בניגוד למסמך של מנכ"ל אל על לשעבר, דוד חרמש, השומר על זכותה של הנהלת החברה לנקוט צעדים נגד טייסים אשר ידווחו על אירועי בטיחות טיסה בהם היו מעורבים, ויימצאו אשמים.



בתום שיחות ומשא ומתן רצוף משברים שנמשך כשלוש שנים, הצליחו שני הצדדים להגיע להסכמה לפיה לא ייעשה שימוש במערכת הבקרה כנגד הטייסים.



על פי מסורת התחקור בחיל האוויר, בה מורגלים טייסי אל על, מדווחים הטייסים להנהלת החברה על אירועי בטיחות טיסה בהם היו מעורבים. המטרה היא הפקת לקחים והסקת מסקנות אשר יובאו לכלל ציבור הטייסים בחברה. למעט מקרים מרחיקי לכת בהם התרשל הטייס בתיפקודו, לא ננקטים צעדי ענישה נגד הטייס.



הנהלת החברה ביקשה להתקין ולהפעיל מערכת בטיחות חדשה בתאי הטייסים אשר תוכל לעקוב באופן אוטומטי ושוטף אחרי אירועי בטיחות ותפקודם של הטייסים במשך הטיסה. הטייסים מנעו עד כה את הפעלתה של המערכת, והזהירו כי יפסיקו לדווח להנהלה על אירועי בטיחות אם לא תשוב בה מהאיום על נקיטת עונשים נגד הטייס המדווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully