וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות בהובלת מניות הבנקים; ברקליס נופל ב-7.3% בעקבות אזהרת רווח

דפנה מאור

3.12.2002 / 15:14

מניית בנק קומרצבנק נופלת ב-6%; פראנס טלקום יורדת ב-4.3% לקראת פרסום תוכנית הבראה ביום חמישי; ויוונדי נסוגה ב-3.2% לקראת החלטה בדבר סגטל



אזהרת רווח של בנק ברקליס גררה את מניות המגזר הפיננסי לירידות שערים. מדדי הבורסות באירופה רושמים ירידות: לונדון יורדת ב-1%; פרנקפורט ב-0.3%; פאריס ב-0.7%.



בנק ברקליס הבריטי נופל ב-7.3% לאחר שהזהיר כי הרווח לפני מס בשנה הנוכחית יהיה בקצה הנמוך של טווח התחזיות בגלל הפרשות לחובות מסופקים וירידת ערך השקעות בעסקי הביטוח שלו. ברקליס היה צפוי לרשום רווח של 5-5.6 מיליארד דולר לפני מס בשנת 2002, לאחר שרשם רווח של 5.1 מיליארד דולר בשנת 2001.



בעקבות ברקליס נרשמות ירידות במגזר כולו: קומרצבנק נופל ב-6%; קרדי סוויס יורד ב-1.7%; לוידס TSB שצפוי לפרסם היום את דו"חותיו, מאבד 2.5%.



מניות המדיה רושמות מגמה שלילית. רויטרס יורדת ב-4%; ויוונדי יוניברסל, אשר צפויה לדון היום בנוגע להחזקותיה בחברת הטלקום סגטל, יורדת ב-3.2%. ויוונדי נמצאת במאבק שליטה מול וודאפון על מניות סגטל, וועדת פיקוח שלה צפויה להתכנס היום לדון במהלכיה הבאים, דיווח "לה טריביון".



מניית פראנס טלקום יורדת ב-4.3% לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי החברה מתכננת למנות מנכ"ל חדש לחטיבת הסלולר שלה, אורנג'. פראנס צפויה גם לעכב או להאט את קצב השקת רשתות הדור השלישי של אורנג', במטרה לחסוך בהוצאות, בתוכנית הבראה שתפורסם ביום חמישי. אורנג', מנגד, עולה ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully