וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"200 אלף שקל בפתיחה": האבא מראשל"צ שלקח סיכון ובנה אימפריה

וואלה! NEWS בשיתוף ויזה כאל, וואלה! NEWS בשיתוף ויזה כאל

9.7.2018 / 10:46

לפני 28 יעקב רגב הבין שמה שעשה עבור אחרים הוא יכול לעשות למען עצמו ומשפחתו. חנות הרהיטים הקטנה שפתח גלגלה סכום עצום כבר בחודש הראשון ומאז, בעשר אצבעות ועם הרבה יצירתיות וחריצות, מותג הרהיטים המשפחתי שלו משנה בתים בישראל. סיפור קטן על הצלחה גדולה

"הייתי בעבר מורה לטבע וביולוגיה בבית ספר יסודי, וכשרציתי לפתוח עסק משלי בבנק שאלו מה אני יכול לשעבד. הייתה לי קופת גמל מהימים שלי כמורה, אבל עד שהבאתי לבנק את הניירות פתחתי את החנות, וכבר בחודש הראשון הכנסתי 200 אלף שקל מעמלות העסקאות. פתיחה חלומית. צריך להיות וירטואוז והייתי וירטואוז. זה עזר לי להתחיל לגלגל את העסק בזהירות. אמרתי לאשתי שרק אם יישאר לנו משהו בסוף השנה נוכל לקחת אותו". כשיעקב רגב, בן 67 מראשון לציון, מספר את זה הוא מחייך.

כבר 28 שנה שרגב, נשוי ואב לשלושה, מנהל את מותג הרהיטים המשגשג "רגב רהיטים". דוגמה ומופת לעסק קטן ומשפחתי שצמח מלמטה, ובעשר אצבעות וחשיבה יצירתית הפך חנות קטנה למתחם ריהוט ועיצוב לבית בגודל של 1,000 מ"ר. חכו, זה לא נעצר בזה, יש לו כבר מחשבות על הדבר הבא.

בישראל יש כיום יותר מחצי מיליון עסקים הנחשבים לזעירים, קטנים ובינוניים המנוהלים על ידי כ-380 אלף עצמאים. חשיבותם לכלכלה הישראלית היא גדולה. עסקים אלה מעסיקים כ-1.75 מיליון עובדים ומייצרים כ-53% מתוצר המגזר העסקי כולו. זה הרבה. איך הופכים חנות צנועה לעסק משגשג? יעקב רגב יודע והסיפור הצנוע שלו הוא סיפור קטן על הצלחה גדולה.

ביקור אחד מקרי בשוהם חושף את סוד ההצלחה

בתחילת דרכו עבד רגב כמנהל מכירות בחנות רהיטים של חברת "המרהט". מצטיין בתפקידו. אבל ככל שהצטיין, התמונה התבהרה לו: הוא יכול לעשות זאת בעצמו. "הם ישבו במשרדים וראיתי שאני מתפעל להם את ליבת העסק - המכירות. אז למה שלא אנהל בעצמי? הייתי נשוי עם שלושה ילדים, ורציתי לצאת לעצמאות.

ועדיין, השאלה תלויה באוויר: איך מחוללים את הקסם הזה והופכים עסק למצליח? רגב עונה בסיפור. "לפני כמה שנים טובות המוכר שלי מכר למישהי שולחן בגולד 170 ס"מ על 100 ס"מ, ורוחב הרגליים של השולחן היה 22 ס"מ", הוא אומר. "שאלתי אותו 'איך הכיסאות ייכנסו?'. הוא ענה שלא יודע, אבל העיקר שסגרנו עסקה. אמרתי לו שזה לא עובד ככה. התקשרתי ללקוחה ושאלתי אם הבינה מה קנתה, היא ענתה שלא ממש. הצעתי לבוא אליה לשוהם כדי לבצע מדידות והערכה מחדש. כשהגעתי אליה הסתבר שהיא קנתה גם מזנון ומזרון".

אחרי שהגיע לביתה ומדד את הריהוט מחדש הוא עיצב לה מחדש את הבית. "העמדתי הכול במקום", הוא מספר, "שניתי לה את הבית מאל"ף ועד ת"ו. הסתבר שהיא קוסמטיקאית מצליחה באזור המגורים שלה וכל מי שנכנס התרשם מאוד מהריהוט והעיצוב. בתוך חודשיים היא שלחה אלינו 14 לקוחות. הסוד הוא באכפתיות ובמקצועיות".

ואולי זה הייחוד של רגב. הוא לא עובד על אוטומט. לא מוכר וממשיך, אלא בודק, מכיר, מלווה ומעניק ללקוחותיו את מה שהם צריכים ולאו דווקא מה שהם רוצים. כדי ליישם זאת הוא מעסיק מעצבת פנים מקצועית שמתכננת ללקוחות את עיצוב הבית ומעניקה ייעוץ, הכוונה ורעיונות חדשים ופרקטיים שיהפכו את ביתם ליפה ונוח יותר.

רגב רהיטים. מערכת וואלה! NEWS
רגב רהיטים/מערכת וואלה! NEWS

החלום הבא כבר כאן

"הבן הקטן הלך לעבוד בהייטק, הילדה האמצעית פנתה לרפואה טבעית, אבל הבן הגדול, בן 34, איתי בעסק ואני מטפח אותו כדי שיהיה שלו", אומר רגב, "אנחנו עסק משפחתי, כולם עוזרים, אשתי ואני עובדים ביחד וחיים את זה". וכדי לשרוד בעסק כה תחרותי, רגב ומשפחתו מתכננים את הצעד הבא.

"אנחנו לא עובדים לפי סטנדרט, אלא מעצבים ומתאימים לפי הצורך ולא מתפשרים על איכות, אלא רק על מחיר", אומר רגב וצוחק, "יש לנו נגרייה ומרפדייה שעובדות איתנו, רוב הספות שלנו הן מבד ולא מעור, המזרנים והרהיטים מחומרים איכותיים וברמת גימור גבוהה ואת פינות האוכל אנחנו עושים לבקשת הלקוח. השוק יורד למטה מבחינת איכות החומרים ואני דווקא רוצה לעלות למעלה ולמכור איכות רוצה למכור איכות. זה הצעד הבא שלי - לגדול למותג שמסוגל לעצב כל חדר בבית, ברמת האיכות הגבוהה ביותר". 28 השנים האחרונות כבר הוכיחו שרגב יודע מה הוא אומר, וגם מבין איך לעשות זאת.

רגב רהיטים
טלפון: 03-9786-670
כתובת: רח האצ"ל 10, אזור התעשיה החדש ראשל"צ
דוא"ל: regevdesign@gmail.com
לעמוד הפייסבוק של רגב רהיטים

בשיתוף זירת העסקים של כאל

וואלה! NEWS בשיתוף ויזה כאל, וואלה! NEWS בשיתוף ויזה כאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully