וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול סהר: החילופים הצפויים במעו"ף - אלקו החזקות במקום מבני תעשייה; אגיס במקומה של כור

גולן פרידנפלד

3.12.2002 / 12:18

השינויים הצפויים במדד ת"א 75: אלוני חץ ודור כימיקלים צפויות להשלים את מספר המניות במדד ל-75; פלסאון, על בד, פרוטרום וביטוח ישיר צפויות להיכנס במקום תים, אלרוב, אלקטקוניקס וקומפיוג'ן



בגמול סהר סבורים כי במאבק על הכניסה למעו"ף חילוף אחד כבר כמעט סופי - מניית אלקו החזקות תחליף את מניית מבני תעשיה . שווי השוק של מניית אלקו, מציין אמיר שגב מנהל דסק מניות ונגזרים בגמול סהר, גדול ב-30% משווי השוק של מניית מבני תעשייה - כלומר 10% מעל הפער הנדרש.



החילוף השני - של מניית אגיס במקומה של מניית כור - הוא פחות ודאי. להערכתו של שגב, הפער בין שווי השוק של שתי המניות עומד על 4% אך העניין שמעוררת כור יכול לשנות במהירות את תמונת המצב. כידוע, הפער בין מניה נכנסת למניה היוצאת ממדד המעו"ף חייב לעמוד על 20% לפחות. המועד הקובע לקביעת השינויים במדיים המובילים הוא ה-15 לדצמבר, וחשוב לציין כי עד אז יכולים להתחולל מספר שינויים.



עדכון מדד ת"א 75 עלול להיות מורכב יותר להערכתו של שגב. המדד מכיל כעת רק 73 מניות בשל הצעות רכש ומחיקות מהמסחר שבוצעו לאחר עדכון המדד הקודם. לכן צפויות להיכנס למדד שתי מניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר ורק לאחר מכן תיעשה בדיקה ביחס לפערים בין שווי השוק של מניות נכנסות למניות יוצאות. להערכתו של שגב, שתי המניות הראשונות להיכנס למדד ת"א 75 הן אלוני חץ וכניסתם על המשבצות החסרות היום במדד ת"א 75. בנוסף, מציין שגב כי החילופים המסתמנים הם פלסאון תעשיות במקומה של תים , על בד במקומה של אלרוב , פרוטרום במקומה של אלקטרוניקס וביטוח ישיר במקומה של קומפיוג'ן.



בנוסף למניות שצוינו, מציין שגב כי יש מבין מניות היתר מניות שהיו נכנסות למדד ת"א 75 על פי קריטריון שווי השוק שלהן אך הן נופלות בקריטריון הבחירו. על פי כללי הבורסה, כניסה למדד דורשת מהמניה להיכלל בין 200 המניות בעלות המחזור היומי הגבוה ביותר בבורסה בחצי השנה האחרונה. מניות כמו אורכית, ישרס, נצבא, לנאופטיקס, איילון, קמטק, גזית ואוצר ההתיישבות לא עומדות נכון להיום בקריטריון הסחירות, ולפיכך יתקשו להיכלל במדד ת"א 75.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully