וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: אמדוקס הפסידה מכרז בשווי 10-20 מיליון דולר

גתית פנקס

3.12.2002 / 12:25

פורטל סופטוור, שלה חוזה גלובלי להתקנות עם וודאפון, זכתה ככל הנראה במכרז של מפעילת הסלולר J-Phone מקבוצת וודאפון

אמדוקס עדיין לא מצליחה להשיג דריסת רגל משמעותי בקבוצת וודאפון הבריטית: גורמים בשוק ההון אמרו היום ל-TheMarker כי ענקית הבילינג אמדוקס הפסידה במכרז לאספקת מערכות בילינג בשווי 10-20 מיליון דולר למפעילה הסלולרית J-Phone מקבוצת וודאפון. דובר אמדוקס אמר כי החברה אינה יכולה להתייחס למהלכם של מכרזים.

בתוך כך הודיעה הודיעה היום J-Phone, שהיא חברת הסלולר השלישית בגודלה ביפאן, כי היא מתכוונת להשיק את שירותי הסלולר לרשת הדור השלישי שלה (3G) ב-20 בדצמבר. החברה כבר דחתה פעמיים את המועד וההערכות הן כי אם היא אומנם תצליח להשיק בזמן המיועד את המערכת היא תזכה להשתוות לשתי מתחרותיה הגדולות, NTT דוקומו ו-KDDI שכבר מציעות כיום שירותי דור שלישי. J-Phone נמצאת אף בבעלות של טלקום יפאן (Japan Telcom).

מי שזכתה במכרז של J-Phone, אומרים גורמים בשוק, היא חברת פורטל סופטוור, מתחרתה של אמדוקס. לפורטל יש חוזה כללי-גלובאלי עם וודאפון ויש לה התקנות גדולות עימה שהניבו לה הכנסות גבוהות. עד כה, אמדוקס הצליחה לחדור לחברות בודדות של קבוצת וודאפון (דוגמת וודאפון בריטניה וליברטל-וודאפון) ואולם השליטה הבלתי מעורערת בקבוצה - לפחות עד היום - היא פורטל. גורמים בתעשיה אומרים כי הסיכוי של חברות אחרות לחדור בצורה משמעותית לוודאפון הוא נמוך, ומציינים אף את הידידות בין מנכ"ל פורטל ומנכ"ל וודאפון כגורם לכך.

"אם אומנם ההפסד במכרז של J-Phone הוא עובדה מוגמרת", אומר צחי רודניק, אנליסט בית ההשקעות אוסקר גרוס ישראל, "הרי שמדובר בהפסד מוראלי לאמדוקס. קשה לראות היום חוזים בסדר גודל כזה של 10-20 מיליון דולר, ולכן יש כאן פגיעה באמדוקס שממילא אינה חזקה בשוק האסייאתי בכלל והיפאני בפרט, שמהווה את השוק הטכנולוגי המתקדם היום ביותר". רודניק מוסיף כי זכייה מסוג זה היתה יכולה לסייע לאמדוקס במהלך עסקיה באזור.

ומה ההשפעה של ההפסד בחוזה על מצבת כוח האדם של החברה? בשבוע שעבר הודיעה אמדוקס, המעסיקה 9,000 איש, כי תפטר 400 עובדים, מחציתם בישראל. נראה, כי ללא כל קשר להפסד בחוזה, הכתובת עדיין מתנוססת על הקיר ואמדוקס תאלץ לבצע בקרוב קיצוצים נוספים, אך גם באמדוקס עצמה עדיין לא החליטו בצורה מדויקת על הצעדים הקרובים.

את הרבעון השלישי הקלנדרי של השנה סיימה אמדוקס עם הכנסות של 355.5 מיליון דולר וברבעון הרביעי היא מכוונת לדווח על הכנסות 333-338 מיליון דולר. החברה דיווחה ברבעון על הפסד נקי של 8.9 מיליון דולר, בהכללת הוצאות חד פעמיות והפחתות בגין נכסים בלתי מוחשיים בגובה 77.4 מיליון דולר. שווי השוק של אמדוקס הוא 2.5 מיליארד דולר - לאחר מהלך מרשים שביצעה החברה מאז פרסום דו"חותיה הכספיים בתחילת נובמבר: זינוק מצטבר של כ-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully