וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UPC הגישה בקשה להגנה מפשיטת רגל במסגרת ארגון חובותיה מחדש

דפנה מאור

3.12.2002 / 12:20

חברת הכבלים האירופית, שבעבר שלטה בתבל הישראלית, תעביר את השליטה לליברטי מדיה תוך דילול בעלי המניות הקיימים ל-2%; צופה סיום התהליך במארס 2003



UPC, חברת הכבלים שבעבר שלטה בתבל הישראלית, הגישה היום בקשה להגנה מפשיטת רגל בארה"ב ובהולנד. החברה תנסה לארגן מחדש את מבנה חובותיה, ולהעביר את השליטה לידי ליברטי מדיה תחת הגנה מנושיה.



UPC, חברת הכבלים הגדולה באירופה, צופה כי תהליך ההתארגנות והעברת השליטה יושלם עד מארס 2003. החברה צברה חובות של 10 מיליארד דולר, ובשל הפסדיה המתמשכים הגיעה למשבר נזילות. ביולי הגיעה להסדר העברת השליטה לנושיה. יונייטד גלובל קום, חברת המדיה שבבעלות ג'ון מאלון וליברטי מדיה, צפויה לקבל שליטה ב-65.5% ממניות UPC. העברת השליטה תיעשה בעקבות הסכם המרת חובות אליו הגיעו בעלי האג"ח של UPC. ההסכם מדלל את חלקם של בעלי המניות הקיימים ל-2% מההחזקות הכוללות בחברה.



במסגרת ההסכם, יומרו 5.4 מיליארד דולר בחובות של UPC למניות של חברת אחזקות חדשה בשם New UPC. בסך הכל, 65.5% ממניות UPC החדשה יהיו בבעלות UGC הנשלטת ישירות על ידי ליברטי מדיה, חברת אחזקות שבבעלות ג'ון מאלון האמריקאי. שאר בעלי האג"ח יזכו ב-32.5% ממניות UPC החדשה.



במהלך הרבעון השלישי הצליחה UPC לצמצם את ההפסד הנקי שלה, ועברה לרווח תפעולי. UPC מעולם לא רשמה רווח נקי.



UPC החזיקה במניות של חברת הכבלים הישראלית תבל, אך בסוף אוקטובר רכש למעשה הבנק הבינלאומי את מניות תבל מ-UPC תמורת מחיקת חובות של 55 מיליון יורו וריבית של 12 מיליון יורו.



אתמול נפלו מניות UPC ב-12.5% במסחר באמסטרדם. המניה נסחרת בפחות מ-20% משוויה בתחילת השנה. הנאסד"ק מחק אותה מהמסחר ואנליסטים חדלו מלכסות אותה. שווי השוק שלה בבורסה הוא 30 מיליון דולר, לאחר שנסחרה ביותר מ-20 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully