וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בין התמתנו ל-124.52 ין לדולר; היורו שומר על יציבות ב-99.68 סנט

דפנה מאור

3.12.2002 / 13:04

היורו עשוי להיחלש לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה רמז על הורדת ריבית השבוע



הירידה בין מול הדולר נבלמה, והמטבע היפאני נסחר ב-124.52 ין לדולר לאחר שרשם שער נמוך יותר היום, לעומת 124.47 ין לדולר אמש. אתמול נרשם פיחות של כ-2% ביחס לדולר בעקבות תחזית קודרת במיוחד למטבע היפאני שפירסם שר האוצר של יפאן אתמול. היורו שומר על התחזקות לשער של 99.68 סנט בעקבות אכזבה ממדד מנהלי הרכש למגזר הייצור לחודש נובמבר, אולם עשוי להיחלש לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה רמז על הורדת ריבית בגוש היורו.



שר האוצר היפאני, מאסג'ורו שיאוקאווה, פירסם אתמול תחזית עגומה למטבע היפאני באתר אינטרנט יפאני. שר האוצר העריך כי הין היפאני ייפול עד לשער של 160 ין לדולר, שער הנמוך ב-23% משערו היום. דבריו של שר האוצר היפאני הגיעו בהפתעה לשוק שצופה כעת היחלשות נוספת של הין בימים הקרובים. הפעם האחרונה שהין ביקר ברמות של 150 ין לדולר היתה בשנת 1990, על רקע קריסת כלכלות אסיה. הרוהיקו קורודה, סגן שר האוצר לעניינים בינ"ל, הוסיף הבוקר ואמר כי הירידה בין היא תיקון נדרש לאחר שעלה לשער גבוה מדי.



העלייה שנרשמה אתמול בשער הדולר כנגד המטבעות המובילים נשחקה לאחר שמדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בארה"ב רשם בנובמבר שיפור קל מהצפוי. המדד הגיע לרמה של 49.2, בהשוואה ל-48.5, אך התחזיות צפו עלייה ל-50.8. נתון נמוך מ-50 מצביע על התכווצות המגזר. נובמבר היה החודש השלישי ברציפות בו מתכווץ המגזר היצרני, המהווה כחמישית מכלכלת ארה"ב.



היורו עשוי לסגת מעלייתו לאחר שוים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), רמז היום כי הסיכויים להורדת ריבית בגוש היורו גדלו. דויזנברג אמר כי מאז פגישתו הקודמת של הבנק התחזקו הסימנים לכך שהלחצים האינפלציוניים באירופה שככו, וכי הסיכונים לצמיחה הכלכלית לא נעלמו. פער הריבית הנוכחי בין ארה"ב לאירופה הוא 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully