וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של אירופה רמז על הורדת ריבית בגוש היורו

דפנה מאור

3.12.2002 / 13:02

הנגיד וים דויזנברג: הסיכונים האינפלציוניים פחתו - בעוד שהסיכונים לצמיחה עדיין קיימים



וים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), רמז היום כי הסיכויים להורדת ריבית בגוש היורו גדלו. דויזנברג אמר כי מאז פגישתו הקודמת של הבנק התחזקו הסימנים לכך שהלחצים האינפלציוניים באירופה שככו, וכי הסיכונים לצמיחה הכלכלית לא נעלמו.



ה-ECB בחר להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי בפגישתו בחודש שעבר, למרות שערב קודם לכן הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב לשפל של 1.25%. הריבית בגוש היורו היא 3.25%. פגישתו הקרובה של הבנק בנושא הריבית תתקיים ביום חמישי השבוע.



לבנק האירופי יש מנדט מובהק לשמור על איזון אינפלציוני. במהלך השנתיים האחרונות, למרות ההאטה בכלכלה העולמית, הוריד הבנק את הריבית בגוש היורו בשיעור מתון יותר משנעשה בארה"ב, מכיוון שהאינפלציה בגוש היורו נעה סביב היעד המירבי של 2%.



אולם בשעה שבחודשים האחרונים הואטה האינפלציה בגוש היורו, נראו סימנים מדאיגים לחולשה בצמיחה באירופה. מדד ביטחון הצרכנים באירופה צנח בנובמבר לשפל של למעלה מ-5 שנים. סקר של הנציבות האירופית, שהקיף 25 אלף צרכנים בתריסר מדינות היורו, ירד בנובמבר למינוס 14 ממינוס 12 בחודש הקודם. סקר נפרד, שהקיף מספר זהה של חברות, גילה כי הן מתכוונות לקצץ את סגל עובדיהן. קצב האינפלציה הואט ל-2.2% מ-2.3% בחודש שעבר.



מדד הבטחון העסקי בגרמניה, המשק הגדול באירופה, ירד בחודש נובמבר לשפל של 10 חודשים. כלכלת גוש היורו צפויה לצמוח השנה בקצב האיטי ביותר מזה עשור. כל אלה, בצירוף האטה באינפלציה לראשונה מאז יוני, מגבירים את הלחץ על ה-ECB להוריד את שער הריבית בגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully