וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינווייב נפרדת מ-ECI: סוכמה מכירתה לאלווריון בכפוף לבדיקת נאותות; 25% מעובדי אינווייב פוטרו בשלב הראשון

גתית פנקס

3.12.2002 / 14:10

כך נודע ל-TheMarker; חזי לפיד, מנכ"ל אינווייב, כינס העובדים והודיע על המיזוג; פיטורי 60 העובדים הינם טרם גיבוש תוכנית מיזוג מלאה; החברות: איננו מגיבים לשמועות



חטיבת התקשורת האלחוטית של אי.סי.איי טלקום , אינווייב, מצאה סוף סוף חתן בדמות חברת אלווריון הישראלית ובדומה להערכות המוקדמות. לפי הסכמה אליה הגיעו הצדדים בימים האחרונים, אלווריון רכשה את אינווייב תמורת סכום מוערך של כ-20 מיליון דולר, והמיזוג ייכנס לתוקפו כבר מחר בבוקר בכפוף לבדיקת נאותות - כך נודע ל-TheMarker. משתי החברות נמסר כי הן אינן נוהגות להתייחס לשמועות. הסכום שהוסכם בין הצדדים, ככל הנראה, הוא של כ-20 מיליון דולר.



יצוין, כי כבר עכשיו מסתובבים אנשי אלווריון במסדרונות חברת אינווייב, ובדיקת הנאותות שהם מבצעים צפויה לקחת בסביבות חודש. מנכ"ל אינווייב, חזי לפיד, אסף את העובדים והודיע להם על המהלך, שכולל בשלב הראשון גם פיטורים של 25% מעובדיה של אינווייב - 60 אנשים - וזאת עוד טרם גיבוש תוכנית מיזוג מלאה. כעת, משאינווייב תעסיק 180 איש, לא מן הנמנע שבהמשך הוא תאלץ לשחרר עובדים נוספים, עם התקדמות המיזוג, וההערכות הן כי המינימום יהיה שחרור כמות דומה לסבב הנוכחי.



אינווייב עוסקת בפיתוח מערכות תקשורת נתונים וטלפוניה אלחוטית נייחת בפס צר ורחב והיא אינה מוגדרת בעסקי הליבה של ECI. החברה האם כבר חיפשה בעבר דרכים למכור אותה או לגייס עבורה כספים ממקורות חיצוניים כך שהיא עצמה תרד בהחזקה מ-100%, ובין השאר דובר על מהלך של MBO, Management Buyout.



ברבעון השלישי של השנה ייצרה אינווייב הכנסות מאכזבות ביותר של 6.4 מיליון דולר והפסד תפעולי של 4.1 מיליון דולר. החברה הבת לא נכללה בדו"חותיה הכספיים של ECI אלא כפעילות מופסקת. גם אלווריון מתמחה בתקשרות אלחוטית רחחבת פס (BWA) והיא המובילה כיום מבחינת נתח בשוק של Sub 11 GHz וניצבת במקום השני אחרי אלקטל בתחום ה-26 GHZ.



ואולם שוק האלחוט אינו מראה סימני חיים וגם תוצאותיה הכספיות הורעו. אלווריון דיווחה ברבעון השלישי של השנה על הכנסות של 21.6 מיליון דולר ועל הפסד תפעולי של 6.3 מיליון דולר. אחת הנקודות המעניינות אצלה ביותר היא קופת המזומנים העצומה: כ-170 מיליון דולר, שיכולה לתמוך ללא מאמץ מיוחד בקניית החברה.



ברור מה ECI מקווה להשיג ברכישה של אינווייב. ואולם, מה יצא מכך לאלווריון? הרי צפויות הוצאות גבוהות לצורך המיזוג. ובכן, נראה כי פחות מדובר ברכישה טכנולוגית ויותר קניית של בסיס הלקוחות הגדול של אינווייב, שנחשב לחזק בעיקר במדינות העולם השלישי. בנוסף, אלווריון, המעסיקה כיום 500 איש לאחר פיטורי 60 העובדים שביצעה במהלך הרבעון השלישי, תוכל להתייעל הלאה, גם באמצעות שילוב הטובים מבין עובדי אינווייב שיישארו.



נקודה מעניינת היא חובה של GVT - מיזם התקשורת הברזילאי - לאינווייב/ECI, עליו ככל הידוע טרם סוכם סופית. מקור ההשקעה ב GVT הוא באוקטובר 2000, אז חתמו ECI ואינווייב על הסכם למכירת מוצרי גישה רחבת פס (Point-to-Multipoint) שיעביר שירותי מידע מתקדם ואינטרנט, ובנוסף סיפקו אשראי לזמן ארוך ל-GVT הברזילאית בגובה של 168 מיליון דולר. בנוסף לכך, ECI השקיעה סכום של 27 מיליון דולר באותו מועד בחברה האם של GVT בתמורה לרכישת אג"ח להמרה הנושאות ריבית שנתית של 5%.



כבר ברבעון השני של השנה ECI דחתה את תשלומי הריבית בצורה חלקית שאמורים היו להיות משולמים לה, וכיום יש לה חשיפה של 100 מיליון דולר אליה. כמו כן, ברבעון השלישי של השנה הפרישה ECI סכום של 52 מיליון דולר בגין GVT, במהלך שהוביל אותה לדווח על הפסד נקי של 89 מיליון דולר. עד כה, ECI לא ציינה האם החובות הללו של GVT אמורים להגיע לאינווייב הבת או אליה ישירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully