וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פמה לא דיווחה לבורסה על חקירה של הרשות להגבלים עסקיים בחשד להסדר כובל של חברה כלולה

גולן פרידנפלד

3.12.2002 / 16:48

החקירה מתנהלת בגין הסדר כובל בתחום מעטפות נייר בין חברת גברעם של ודפרון; דפרוןף לעומת פמה, כן דיווחה על החקירה לבורסה; רווחי פמה ברבעון הסתכמו בכחצי מיליון שקל



הרשות להגבלים עסקיים פתחה בחקירה כנגד חברת גברעם, אחת מהחברות הבנות של חברת פמה השקעות הבורסאית, כך עולה מדו"חותיה של החברה לרבעון השלישי של השנה. ככל הנראה, מדובר בחשד להסדר כובל בתחום מעטפות הנייר בו מעורבת גם חברת דפרון הבורסאית, עליו לא מצאה פמה לנכון לשלוח דיווח עד למועד פרסום דו"חותיה, והעדיפה להמתין לפרסום הדו"חות הכספיים הרבעוניים. לעומתה, חברת דפרון, כן מצאה לנכון להודיע לבורסה בסוף אוקטובר השנה כי הרשות להגבלים עסקיים פתחה נגדה בחקירה בחשד לביצועו של הסדר כובל בתחום מעטפות הנייר. פמה ציינה כי אין לדעת מה יהיו השלכות החקירה על החברה בשלב זה. ברשות להגבלים עסקיים אישרו את הידיעה אך סירבו להוסיף פרטים.

חברת פמה עוסקת באמצעות החברות הבנות במספר תחומים: תחום השירותים הפיננסיים והביטוח במסגרתו היא מבצעת פעילויות מימון ליסינג וביטוח של כלי רכב לגופים עסקיים ופרטיים ומימון יחידות נופש. תחום תעשייה בו עוסקת החברה באמצעות אורדע תעשיות בתחום ההדפסות המגנטיות ואריזות הקרטון. בתחום המעטפות פעילה החברה באמצעות גברעם מעטפות איכות, ותחום תעשייה נוסף הוא שיווק מערכות שינה באמצעות חברת סימונס. הזרוע השלישית של החברה היא פעילות הנדל"ן שלה במסגרתו היא פועלת באמצעות פמה-חברה להשקעות, מעונות ב.פ.מ ופמה בנייה וייזום.



רווחיה של פמה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-480 אלף שקל, לעומת הפסד של 663 אלף ברבעון המקביל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו רווחיה של פמה ב-3.1 מיליון שקל ומשקפים גידול של 10.4% לעומת התקופה המקבילה. הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-34.1 מיליון שקל בדומה להכנסות שרשמה החברה ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הסתכם ב-4.4 מיליון שקל ומשקף גידול של כ-5% לעומת הרווח שנרשם ברבעון המקביל.



הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-2.2 מיליון שקל בהשוואה להוצאות מימון בהיקף של 4.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ובהשוואה להוצאות של 1.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. התנודתיות בהוצאות המימון, מציינים בחברה, הינה בגין שינויים בשער הדולר ובמדד אשר השפיעו על פמה ייזום סימונס ואורדע פרינט.



החברה מדווחת בדו"חותיה הכספיים כי סה"כ תיק ההלוואות שלה לטווח הקצר עומד על 293 מיליון שקל אולם לאור מצב המשק והקשחה משמעותית במדיניות מתן האשראי של החברה כלפי לקוחותיה פסקה כמעט לחלוטין הפעילות החדשה בתחום זה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה ממוצע קצב ההלוואות החודשי של החברה בכ-4% בהשוואה לממוצע חודשי בשנת 2001. יתרת תיק האשראי לרכישת יחידות נופש לתאריך המאזן עמדה על כ-10 מיליון שקל. תיק זה, מציינים בחברה, מובטח כולו על ידי פקדונות כספיים ובשל המצב במשק חל קיטון מתמשך בפעילות זו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully