וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד קירין היפאני ישקיע 5 מיליון דולר במיזם של יישום, הדסית ואלג'ן הישראליות

צורי דאר

3.12.2002 / 18:02

המיזם - מחקר ופיתוח של תרכובות הקשורות בדיכוי המערכת החיסונית



התאגיד היפאני קירין (Kirin Brewery Company) ישקיע כ-5 מיליון דולר בפרויקט מחקר משותף של חברת יישום - החברה למו"פ של האוניברסיטה העברית בירושלים, הדסית - החברה למו"פ של בית החולים הדסה, וחברת אלג'ן (BioPharmaceuticals Algen) הירושלמית.



מדובר במיזם למחקר ופיתוח של תרכובות הקשורות בדיכוי המערכת החיסונית. ד"ר רפי הופשטיין, מנכ"ל הדסית, אמר ל-TheMarker כי המיזם יבחן פיתוח שיטה חדשנית לסריקת מולקולות הנקראות טירפוספינים. טירפוספינים הינם חומרים מעכבים של משפחת חלבונים בשם פרוטאוקינזות להם השפעה על מערכת החיסון. בהמשך, תיבדק היכולת של חומרים אלו להתמודד עם מחלות כסרטן, מחלות אוטו-אימוניות ומחלות דלקתיות.



המחקר מאחד בעצם בין שני מומחים - פרופ' שמעון סלוין, ראש יחידת השתלות מח עצם בהדסה, והכימאי פרופ' אלכסנדר לויצקי. לויצקי, חתן פרס ישראל, ייסד את חברת אלג'ן בשיתוף יישום כדי לנסות לפתח מולקולות כבסיס לתרופות לסרטן.



קירין, תאגיד יפאני הפועל בתחומי המזון והמשקאות, הפרמצבטיקה ומדעי החיים, מעוניין לפתח תרופות עבור מערכת החיסון שיתבססו על מחקר זה. לדברי הופשטיין, במידה שהמחקר יוכתר בהצלחה, מתכוונת השותפות - קירין, יישום והדסית - להקים חברה משותפת לייצור חומרים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully