וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסנט מנסה להתמודד עם נפילת מנייתה: מציעה איחוד מניות ביחס של עד ל-1 ל-40

יהודה שויצר

3.12.2002 / 22:15

יצרנית ציוד התקשורת מסרה כי תבקש מבעלי המניות בחברה לאשר ביצוע איחוד מניות על מנת להעלות את מחיר המניה; מניית לוסנט נמצאת בסכנת מחיקה מהמסחר בבורסת ניו יורק



יצרנית ציוד התקשורת לוסנט מסרה כי תבקש מבעלי המניות בחברה לאשר ביצוע של איחוד מניות (reverse stock split), על מנת להעלות את מחיר מנייתה. מניית לוסנט נמצאת בסכנת מחיקה מהמסחר בבורסת ניו יורק (NYSE). על מהלך דומה הודיעה לפני מספר שבועות גם מתחרתה נורטל.



בניירות שהגישה לרשות ני"ע אמש נמסר כי החברה תציע לבעלי המניות בחברה לאשר איחוד מניות ביחס של 1 ל-10, 1 ל-20, 1 ל-30 או 1 ל-40. בהודעה נמסר כי החברה תבקש מבעלי המניות אישור לביצוע המהלך בתקופה שעד ל-19 בפברואר 2004.



באוקטובר, עת העניין עלה לראשונה לכותרות, החברה ציינה כי היא שואפת להביא לכך שמחיר מנייתה ינוע ברמות של 15-25 דולר. ההודעה באוקטובר יצאה בתקופה בה מניית החברה נסחרה מתחת לרמות של 70 סנט. כעת, לאחר שמניית החברה האמירה ביותר מ-120%, למחיר של 1.74 דולרים, להנהלת החברה יש מעט יותר חמצן לקראת להכרעה בנושא. ההכרעה בנושא תיפול בפברואר, עת תתקיים ישיבה של בעלי המניות של החברה. במהלך השנתיים האחרונות התרסק שווי השוק של החברה הגוססת ל-6 מיליארד דולר, לעומת יותר מ-250 מיליארד דולר בשיא.



פיצול הפוך הוא למעשה מהלך בו החברה מקטינה את מספר המניות הנסחרות שלה באופן ששווי המניות המוחזק על ידי כל משקיעיה נותר זהה, אך מספרן קטן.



ההחלטה על ביצוע איחוד מניות הגיעה לאחר שמניות לוסנט נסחרו מתחת לרף של דולר במשך תקופה די ארוכה. נפילת המניה אל מתחת למחיר של דולר עלולה להוות סימן מסוכן עבור החברה. על פי חוקי בורסת ניו יורק, מניה הנסחרת במשך 30 ימי מסחר רציפים מתחת לרף הדולר נמחקת מהמסחר (Big Board), מה שמאלץ מדדים כגון ה-S&P 500 למחוק את החברה מהמדד. אם מצב זה אכן יתגשם, עלול להתרחש הסיוט הגדול ביותר של החברה, מאחר שעם המחיקה קרנות רבות מחויבות לא להשקיע בה.



לאחרונה הודיעה מתחרתה נורטל כי תבצע איחוד מניות. קשייה של נורטל בשוק הטלקום נמשכים ככל שהמשבר במגזר מסרב להתפוגג. נורטל אמרה כי היא מצפה שמחירה של מנייתה לאחר הפיצול ההפוך יהיה 10-20 דולר.



מניית לוסנט יורדת כעת ב-8% בוול סטריט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully