וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: AOL צללה ב-14%; ירידות חדות נרשמו במניות השבבים והמדיה

3.12.2002 / 23:33

מדד המוליכים למחצה איבד 5.2%; נוקיה ירדה ב-4.6% לאחר שפירסמה תחזית מכירות לענף הסלולר; פורד נפלה ב-13% לאחר שדיווחה על ירידה של 20% במכירות נובמבר

ירידות שערים נרשמו במסחר בוול סטריט, כשלמגמה השלילית גררו מניות הטכנולוגיה המובילות. בין הבשורות הרעות להיום נמצאת אזהרת רווח של AOL, הורדת תחזית המכירות לשוק הטלפונים הסלולריים לשנת 2003 על ידי נוקיה ותחזית שלילית של מריל לינץ' לשוק המניות. מניות השבבים ירדו למרות תחזית מעודדת של טקסס אינסטרומנטס ומדד המוליכים למחצה איבד 5.2%. הנאסד"ק ירד ב-2.4% בעקבות קריסה של 14% במניות AOL.

מריל לינץ' הקטין את הקצאת המניות בתיק ההשקעות שלו ל-45% מ-50%, והעלה את משקל האג"ח בתיק מ-30% ל-35%. הנימוק לשינוי מבנה ההשקעות הוא מצבו הספקולטיווי מאוד של השוק, לדברי האנליסט ריצ'רד ברנסטין. תחזית היעד למדד S&P 500 ל-12 החודשים הקרובים נותרה 860, לעומת סגירה של 934 נקודות אמש.

AOL טיים וורנר נפלה ב-14%, לאחר שהזהירה כי נפילה חדה בהכנסות מפרסום בחטיבת אמריקה אונליין תקזז צמיחה בהכנסות ממנויים ותגרום לבלימת הצמיחה בהכנסות החטיבה בשנת 2003. עבור החברה כולה צפויה הצמיחה ברווח ובהכנסות השנה להיות בקצה הנמוך של טווח התחזיות.

בהודעה שפירסמה חברת המדיה לפני פגישה עם בעלי מניות, אמרה AOL כי היא צופה שהכנסות חטיבת האינטרנט שלה השנה יעמדו בתחזיות לשנה הנוכחית, ויהיו בטווח של 8.8-9 מיליארד דולר. הכנסות ממסחר מקוון ופרסום יהיו 1.5-1.6 מיליארד דולר. ה-EBITDA של החטיבה צפוי להסתכם השנה ב-1.7-1.8 מיליארד דולר. בפגישה עם בעלי המניות לפני פתיחת המסחר, פרשה החברה את משנתה החדשה, המתבססת על הצעת שירותי פס רחב, הכוללים תוכן בתשלום, למנוייה.

נוקיה הורידה את תחזית המכירות לשוק מכשירי הסלולר עבור שנת 2003. מתחזיות קודמות שצפו צמיחה של 15% במכירות, הורידה נוקיה את התחזית ל-10%, או מעט יותר. התחזית הנוכחית צופה כי ב-2003 יימכרו 420 מיליון מכשירים, בהתאם לתחזית שפירסם אתמול מריל לינץ'.

נוקיה פירסמה את התחזית בהודעה לבורסת הלסינקי. בעקבות הפרסום נפלה מנייתה ב-5% במסחר בוול סטריט. מתחרתה, השנייה בשוק הסלולר, מוטורולה, ירדה ב-10%.

טקסס אינסטרומנטס ירדה ב-4% בעקבות הודעתה של נוקיה. במסחר מחוץ לשעות הרגילות רשמה המניה עליות, לאחר שהעלתה אמש את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון הרביעי בשל סימנים להתאוששות בביקוש לשבבים לתקשורת אלחוטית מתוצרתה. הרווח הצפוי הוא סנט למניה, לעומת תחזיות קודמות לאיזון. המכירות צפויות לרדת ב-7% ל-2.08 מיליארד דולר לעומת הרבעון הקודם, בניגוד להערכות קודמות לנפילה של 10% במכירות.

מדינת ווסט וירג'יניה הצטרפה למסצ'וסטס בערעור על פסיקת ביהמ"ש בעניין מיקרוסופט . מנייתה של חברת התוכנה נסחרת בירידה של 1.7%.

מניית ג'יי.פי מורגן צ'ייס ירדה ב-1.7% לאחר שנפתח משפטו של הבנק נגד חברות ביטוח שאינן מוכנות לשלם לבנק על הפסדים מעסקות עם אנרון. הבנק שילם פרמיה של מיליארד דולר כנגד חוזים למסחר באנרגיה שחתם עם אנרון, אולם חברות הביטוח טוענות שהחוזים היו מעשה הונאה המבטל את זכות הבנק לתשלום הביטוח.

ג'נרל מוטורס , יצרנית הרכב הגדולה בעולם, הודיעה על נפילה של 18% במכירות כלי הרכב בנובמבר. החברה גם מסרה כי מנכ"ל החברה, ריק ווגונר, צפוי לשאת גם בתואר יו"ר GM אחרי פרישת היו"ר הנוכחי, ג'ון פ. סמית, ב-1 במאי. סמית הודיע כבר בחודש יוני על כוונתו לפרוש בהגיעו לגיל 65. ווגונר בן ה-49, שהיה בן טיפוחיו של סמית, נכנס לתפקידו כמנכ"ל החברה בשנת 2000. מניות החברה ירדו ב-5%.

פורד נפלה בכ-13% לאחר שהודיעה על ירידה של 20% במכירות כלי הרכב בנובמבר, ביחס לנובמבר 2001. החברה גם מסרה כי תפחית בהיקפי הייצור במפעליה. יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם מכרה במהלך חודש נובמבר 261,705 כלי רכב, לרבות רכבים מיובאים ומשאיות. בחלוקה לקטגוריות נמצא כי מכירות המכוניות הפרטיות ירדו ב-24%, בעוד מכירות המשאיות נחלשו ב-18%.

לוסנט מנסה להתמודד עם נפילת מנייתה: מציעה איחוד מניות ביחס של עד ל-1-40. יצרנית ציוד התקשורת מסרה כי תבקש מבעלי המניות בחברה לאשר ביצוע של איחוד מניות (reverse stock split), על מנת להעלות את מחיר מנייתה בכדי להימנע ממחיקה מהמסחר בבורסת ניו יורק. מניית החברה ירדה ב-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully