וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה טעויות ושמונה פתרונות: כך תבצעו קנייה מושלמת ברשת

וואלה! NEWS בשיתוף דואר ישראל, וואלה! NEWS בשיתוף דואר ישראל

1.8.2018 / 8:03

כן, כולנו כבר יודעים שקנייה ברשת היא נוחה, קלה ולרוב בטוחה, אבל לא תמיד היא עוברת בצורה חלקה. הנה כמה טיפים שיהפכו אתכם ליותר בטוחים, מדויקים ומעודכנים ויעניקו לכם שליטה מלאה בתהליך, מרגע ההזמנה ועד לפתיחת החבילה

זוג עושה שופינג אונליין. ShutterStock
יותר ויותר קניות דרך אתרים ואפליקציות/ShutterStock

בנובמבר 2017 התפרסם סקר שערכה חברת eBay בישראל לקראת "חגי השופינג" של אותו חודש. התוצאה הייתה חד משמעית - תנו לישראלים מחשב והם כבר יקנו דרכו משהו. לא פחות מ-93% מהצרכנים בישראל רוכשים מוצרים באינטרנט - ומתוכם כ-24% נוהגים לקנות פעם בשבוע ו-48% לפחות פעם בחודש. אגב, הקטגוריות הפופולריות לקנייה באינטרנט הן אופנה, ביגוד והנעלה (57%); חופשות (55%); גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב (54%).

כן, כולנו כבר יודעים שקנייה ברשת היא נוחה, קלה ולרוב בטוחה, אבל לא תמיד היא עוברת בצורה חלקה. לפעמים המוצר מגיע באיחור, או שלא מגיע בכלל. קורה שפתאום הוא "נעלם" ואי אפשר לעקוב אחרי הסטטוס שלו. לעתים אנחנו מזמינים דבר אחד ומקבלים דבר אחר או במידה/צבע/גודל שלא רצינו. וכשמגיעה החבילה, אנחנו צריכים למצוא את הזמן לקחת אותה, זמן שלא תמיד יש לנו. כדי שהקנייה ברשת תעבור בצורה חלקה ובמינימום תקלות, צריך לזכור כמה כללים פשוטים ולהכיר כמה אפשרויות חדשות, כדי להפוך את חווית הקנייה לטובה יותר.

תהיו בטוחים

התשלום באמצעות כרטיסים נטענים לא חושף את חשבון הבנק שלכם להונאות ואין צורך בניהול חשבון בנק כדי לרכוש אותו

להזין פרטי כרטיס אשראי ברשת זה סיכון לא מבוטל. האקרים, תקלות ופרצות אבטחה עלולים לחשוף את החשבון שלכם לסכנה, שאפשר להימנע ממנה. קבלו כלל אצבע: ככל שאתר גדול, מוכר ופופולרי יותר כך הסיכוי גדל הסיכוי שהוא יהיה בטוח יותר. חברות הענק העולמיות משקיעות כמויות אדירות של כסף ומשאבים כדי להבטיח שהקנייה תהיה בטוחה. כשאתם עושים שופינג באינטרנט השתדלו לעשות זאת מאתרים מוכרים, בתי עסק שיש להם אתר רציני ומושקע, עם תיבת פניות ופנים ושמות, ואם אתם קונים מעסק קטן ופרטי זה גם בסדר. רק הקפידו לרכוש מאתר שיש לו את סימן המנעול ליד כתובתו והיא מתחילה בצירוף https. השילוב הזה מעיד שהאתר מחובר לשרת מאובטח ופחות מסוכן לקנות בו.

דרך מעולה שתמנע מכם להשאיר פרטי אשראי ובכל זאת לקנות דרך הרשת היא באמצעות הכרטיסים הנטענים של דואר ישראל - כרטיס ויזה נטען בדולר לקנייה באתרים אמריקאים, והסמארטקארד - לקנייה באירו, ליש"ט ושקלים. התשלום באמצעות כרטיסים אלה לא חושף את חשבון הבנק שלכם להונאות ואין צורך בניהול חשבון בנק כדי לרכוש אותו.

קניות ברשת. ShutterStock
הקפידו לרכוש מאתר שיש לו את סימן המנעול ליד כתובתו והיא מתחילה בצירוף https/ShutterStock

תהיו זהירים

קיבלתם מייל מאתר כלשהו המציע לכם אפשרות לרכוש במבצע? קפץ לכם פופ-אפ על המסך שמפנה אתכם ל"דיל ענק"? היזהרו. גם אם נדמה לכם שהלינקים הללו מגיעים מאתרים מוכרים וגדולים, אין לכם כל דרך לדעת מי עומד מאחוריהם. מיילים מאתרים שאתם לא נרשמתם מראש לניוזלטר שלהם, הם פשוט סוג של "ספאם" וכדאי להימנע מהם.

אגב, גם רכישות דרך הסמארטפון בשטחים ציבוריים אינה תמיד בטוחה. אמנם נוח לשלוף אותו מהכיס, לגלוש ולקנות, אך זכרו שאם אתם מוסרים את הפרטים האישיים, פרטי האשראי וסיסמאות ברשת אלחוטית ציבורית, הסיכון שמישהו ישיג את המידע הזה הוא גבוה יותר.

תהיו ממוקדים

יש שפע אפשרויות קנייה ברשת ולא מעט אפשרויות תשלום שונות באמצעות חשבון Paypal, כרטיסי אשראי או אפליקציות שונות. כדי לשלוט בהוצאות ולדעת כמה הוצאתם ומתי, רצוי לבצע את כל הרכישות מחשבון אחד מוגדר, וכך גם תוכלו לעקוב אחרי הכסף וגם תימנעו מלחשוף חשבונות או פרטי תשלום אחרים שלכם. כרטיס נטען כמו סמארטקארד הוא דרך מצוינת לקניות ממקור תשלום אחד בטוח.

תהיו אחראים

הנה משהו שאף אחד מאיתנו לא עושה - לקרוא את האותיות הקטנות. ובכן, שם מסתתר מפח הנפש שלכם. מפרטי המוצר ועד תנאי ההחזרה, מתקנון הרכישה ועד לדמי ביטול - הכול נמצא באותיות הקטנות, אלה שמעולם לא טורחים להעמיק בהן ואז במקרה של תקלה או חוסר שביעות רצון המשלוח הקטן הופך לכאב ראש גדול. קראו את האותיות הקטנות, הבינו בדיוק את תנאי העסקה ותחסכו לעצמכם בעיות מראש.

תהיו מדויקים

תמיד כיף לקבל חבילה ולפתוח את ה"מתנה" ששלחנו לעצמנו, ואין אכזבה גדולה יותר מאשר למצוא מוצר אחר ממה שחשבנו. אתם לא רוצים לגלות פתאום שהתקע אינו מתאים לשקעי החשמל בארץ, או שטעיתם במידת הנעליים כי לא בדקתם היטב את המידות האמריקאיות. לכן היעזרו במחשבון המרה לבגדים ומחשבון המרת מידות אורך ומשקל, חיבורים, צבעים - כל אלה דורשים קצת "עבודה" מצדכם, אז בדקו לפני ההזמנה שהמוצר באורך, בגודל, בצבע או במפרט טכני הנכון, כדי שתקבלו מה שאתם באמת רוצים.

אישה מודדת היקף מותניים באמצעות סרט מדידה. ShutterStock
מחשבוני המרה ומידות יעזרו לכם להזמין את המוצר המתאים/ShutterStock

תהיו מעודכנים

חכמת ההמונים לא מזייפת במקרה הזה. הנה עוד כלל אצבע שאולי הוא קצת מחמיר אבל מבחינתכם זו סוג של זהירות מונעת: אם כולם אומרים כנראה שזה נכון. חוות הדעת של הגולשים מספקות מידע עצום על השולח, המוצר או חוויית הקנייה והן יכולות להוות תמרור אזהרה או אור ירוק לעסקה. בדקו את חוות הדעת על השירות והמקצועיות של החברה או האתר ממנו אתם קונים, קראו מה חושבים אחרים על המוצר עצמו - פגמיו ומעלותיו - ושימו לב להערות לא שכיחות כמו זמן אספקה ארוך מאוד או דרישת תשלום בתנאים חריגים.

קחו עוד כמה דקות לעצמכם והיעזרו באתרים שכל ייעודם הוא מתן חוות דעת על מוצרים כגון מחשבים, סמארטפונים, מערכות שמע, מוצרי אלקטרוניקה, מצלמות ועוד. אחרי שהחלטתם שהמוצר לשביעות רצונכם הגיע המאני טיים - להשוות מחירים. ישנם אתרים שיסייעו לכם להשוות בין מחיר המוצר למחיריו בארץ וכמובן גם בעולם, כדי להיות בטוחים שהקנייה באמת תשתלם.

תהיו חסכוניים

נכנסתם לאתרי הקניות ברשת, התלהבתם מהמחיר הנמוך של הלפטופ, מצאתם נעליים בזיל הזול, החלטתם לרכוש סט סירים מדהים בחצי מחיר - יופי, עכשיו שימו לב שהעסקה באמת משתלמת לכם, משום אתם עשויים לשלם עליה יותר ממה שחשבתם לפי תקנות המס של רשות המסים.

ברכישה עד סכום של 75 דולר אתם פטורים ממסי יבוא, אבל מעבר לזה תצטרכו לשלם מס. לכן, כשאתם קונים ברשת קחו בחשבון שהמחיר שריגש אתכם הוא לאו דווקא המחיר הסופי שאותו תשלמו. בקניות מ-75 עד 500 דולר אתם פטורים ממכס אבל תשלמו מע"מ ואף מס קנייה אם הוא חל על המוצר. מהדולר ה-501 ועד לסכום של אלף תשלמו מע"מ, מס קנייה אם ישנו וגם תשלום מכס. לכן בכל קנייה ברשת קחו בחשבון את עלות המוצר, וגם את העלויות הנלוות ועלויות המשלוח, אם ישנן.

ויש עוד דרך לחסוך: לקנות דרך אתר POST CASH BACK, אתר שמחזיר כסף בשיעור של 1%-8% אחוזים למזמינים באתרי סחר מקוון מקומיים ובינלאומיים מובילים, ביניהם eBay, Ali express, asos, 365tickets, booking.com, וכן אתרים בארץ ובעולם בתחומי האופנה, הלייפסטייל, תיירות ונופש, פנאי ובידור, טכנולוגיה, בריאות ועוד. כדי לקבל את ההחזר הכספי יש להירשם חינם באתר "Post Cash Back" ובכל הזמנה באחד ממאות האתרים תקבלו החזר כספי בהתאם למדיניות כל אתר, אשר יועבר לחשבון הבנק שתבחרו בישראל כהחזר שקלי, לחשבון Paypal, כהחזר דולרי או כהחזר לכרטיס הנטען של דואר ישראל. אגב, לקוח שיבחר בהחזר לכרטיס הנטען של דואר ישראל יקבל 5% הנחה נוספים מכספי המשיכה ב-Cashback.

חופשה האיים המלדיביים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מזמינים חופשה באינטרנט? יש דרך לקבל החזר כספי/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

תהיו בשליטה

כשאנחנו קונים ברשת אנחנו רוצים דבר אחד: שהמוצר יגיע לידינו. אנחנו רוצים לדעת גם מתי, ולקבל אותו בצורה הנוחה ביותר. כלומר, אם יש תשלומי מכס או מסירה אישית, שתהיה לנו את האפשרות ליהנות מכך. ובכן, זה אפשרי. אפשר לשלוט בכל שלב מרגע הקנייה ועד רגע המסירה ואפשר גם ליהנות משירותים נלווים שהופכים את כל החוויה לקלה וברורה יותר. שירות My Post של דואר ישראל, מספק מגוון שירותים מתקדמים שחוסכים זמן וכסף. ישנו מעקב משלוחים משודרג, אפשרות לשלם מכס עבור החבילות, שירות של שליח עד הבית או שליחת החבילה לכל כתובת אחרת שתחפצו.

שירות ייחודי ומפנק בשם BOX2GO, מאפשר לקבל את החבילות מהארץ ומחו"ל באמצעות מתקני איסוף אוטומטיים המוצבים בתחנות הדלק "פז" ברחבי הארץ, כך שתוכלו לאסוף מה שקניתם בדרך לעבודה או ממנה ובזמן שנוח לכם. אז אל תשכחו להיכנס לאתר הדואר ולהירשם חינם ל-my post
כדי ליהנות מהשירות.

וואלה! NEWS בשיתוף דואר ישראל, וואלה! NEWS בשיתוף דואר ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully