וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-2.5%; קומברס נפלה ב-9%; צ'ק פוינט איבדה 5%

סופי שולמן

3.12.2002 / 23:46

סימטרון זינקה ב-8% במחזור חריג; אמדוקס ירדה ב-5% - על פי הערכות בשוק הפסידה חוזה בשווי של 10-20 מיליון דולר; אורכית איבדה 6%;



אזהרת רווח של AOL והמלצה להקטין את החשיפה למניות של האסטרטג הראשי מבנק ההשקעות מריל לינץ' שלחו את וול סטריט ליום של ירידות חדות. זאת, לאחר שאתמול נגעו נאסד"ק ודאו ג'ונס ברמות נדירות.



היום נצבעו מסכי וול סטריט באדום, בעיקר על רקע הנמכת התחזיות על ידי ענקית המדיה האמריקאית AOL טיים וורנר. חטיבת האינטרנט אמריקה און ליין העריכה שרווחיה יהיו נמוכים מהצפוי בעקבות ירידה בהכנסות מפרסום. נוקיה, יצרנית טלפונים סלולריים מפינלנד, פירסמה אף היא הודעה מאכזבת על פיה צפויות מכירות המכשירים להיות נמוכות מהתחזיות המוקדמות. על רקע כל אלו צלל מדד נאסד"ק ב-2.5% לרמה של 1,448 נקודות. דאו ג'ונס איבד 1.4% והתייצב ברמה של 8,742 נקודות.



ריצ'רד ברנסטין, האסטרטג הראשי של מריל לינץ', הוסיף אש למדורת הירידות כאשר המליץ להקטין את הרכיב המנייתי בתיקי השקעות לרמה של 45%. בכך הפך מריל לינץ' לבנק השקעות ראשון שסבור כי משקלן של מניות בתיק השקעות צריך להיות להיות קטן ממחצית. במקביל סבור ברנסטין כי מדד סטנדרד אנד פורס 500 צפוי לרדת בשנה הקרובה מרמתו הנוכחית ל-860 נקודות. אתמול הגיב המדד בירידה לרמה של 920 נקודות.



בקרב הישראליות בלטו דווקא המניות הכבדות במגמה השלילית שאפיינה את כלל השוק. קומברס נפלה ב-9% וסיימה את המסחר במחיר של 11.2 דולר. צ'ק פוינט השילה 5% ל-16.1 דולר. מרקורי רשמה ירידה של 2% למחיר של 31.9 דולר. אמדוקס , שעל פי הערכות בשוק הפסידה חוזה בשווי של 10-20 מיליון דולר לטובת מתחרתה פורטל סופטוור, הסתפקה בירידה של 5% למחיר של 11 דולר.



מניית אורכית בלטה בירידה אף היא על אף שהודיעה על תכנית לרכישה חוזרת של אג"ח להמרה שעשויה להניב לה רווחי הון של 2.5 מיליון דולר. החברה הודיעה שתרכוש אג"ח במכרז הולנדי כאשר המחיר המוצע נע בין 500 דולר ל-650 דולר של כל 1,000 דולר ערך נקוב של איגרות החוב. המכרז יושלם ב-31 בדצמבר. המניה נפלה ב-6% למחיר של 4 דולרים.



בצד המניות שנסחרו במגמה חיובית בניגוד לכלל השוק ניתן לציין מגוון של מניות קטנות. רדוויו ניתרה ב-10% במחזור הגבוה פי 50 מהמחזור הרגיל במניה. על פי הערכות בשוק מדובר בעסקה גדולה שביצע אחד המשקיעים או מטעות בפקודה שניתנה לברוקר. המניה עצרה במחיר של 23 סנט.



ווקלטק המשיכה לזנק יום שני ברציפות והוסיפה 10% למחיר של דולר אחד. כפי הנראה העליות קשורות בחברה הבת האמריקאית שלה ITXC.



סימטרון זינקה ב-8% במחזור גדול מהרגיל ככל הנראה כתגובה מאוחרת מעט להודעתה מאתמול. ביום שני הודיעה החברה על חתימת הסכם הפצה עם חברה מקסיקנית מובילה בתעשיית התיב"מ. על פי הערכות של גורמים בשוק צפוי הסכם זה להניב לסימטרון הכנסות של 5 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות. המניה ננעלה ברמה של 94 סנט, המשקפת שווי של 7.5 מיליון דולר לחברה.



גם מגל הודיעה היום על זכייתה בחוזים בקנדה וארה"ב בשווי כולל של 2.3 מיליון דולר. החברה תספק מערכות הגנה היקפיות ל-12 בתי סוהר בקנדה ולבית סוהר אחד בארה"ב. מניית החברה הגיבה להודעה בעלייה של 1% למחיר של 6.25 דולרים תוך ריכוז מחזור גדול.



מניית גיוון אימג'ינג רשמה עלייה קלה למחיר של 9.9 דולרים בעקבות פרסום תוצאות של מחקר שנערך במאיו קלינק באריזונה. המחקר הראה כי גלולת הצילום של החברה מאפשרת זיהוי קל יותר של דלקות שקשורות במעי רגיז מאשר בדיקת CT המסורתית שהיתה מקובלת בשוק עד כה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully