וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק מתגייס לשביתה הלהט"בית; מיקרוסופט תעניק "מענקי פונדקאות"

ענת ביין ליבוביץ' וטל שניידר

18.7.2018 / 20:04

שורה של חברות פרסום והייטק מפרסמות הערב הודעות תמיכה בהכרזת השביתה ביום א' הקרוב בתגובה להפלת התיקון לחוק הפונדקאות היום בכנסת. מנכ"לי מקאן, גיתם, ובאומן יצאו בפוסטים חריפים ברשתות החברתיות .בנימין נתניהו: "אני תומך בפונדקאות גם לאימהות וגם לאבות"

צעדת מחאה של קהילת הלהט?ב. דנה ירקצי, דנה ירקצי
הפגנת קהילת הלהט"ב/דנה ירקצי, דנה ירקצי

בפעם הראשונה בהיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל, החליטו מספר ארגונים להכריז על שביתה כללית במשק ביום ראשון ומנחים את חברי הארגונים הלהט"בים, כמו גם מקומות עבודה המזדהים איתם, שלא להגיע לעבודה. השביתה הוכרזה כאקט תגובה להצבעת הקואליציה היום בכנסת על חוק הפונדקאות כך שיחול רק על נשים ולא גברים המבקשים להפוך להורים.

בשעות האחרונות תפס תאוצה מסע לרתימת גופי תקשורת, אנשי תקשורת וגופים עסקיים לשביתת המחאה. במכתב שנשלח לארגונים העסקיים מבקשת האגודה למען הלהט"ב ממעסיקים להצטרף למחאה נגד מה שהם מכנים "אפליה מתמשכת נגד קהילת הלהט"ב בישראל": "אנו קוראים לכם, תאגידים, חברות ועסקים, לשתף עימנו פעולה ולצאת בהצהרת תמיכה פומבית למען שיוויון זכויות הלהט"ב ולתמוך במי שירצו לקחת חלק באירועי המחאה ביום ראשון הקרוב", נכתב. באגודה מבקשים ממקומות עבודה לאפשר לעובדים המבקשים בכך לא להגיע לעבודה ביום ראשון, מבלי שהדבר ייחשב להם כיום חופש, ולצאת בהצהרת תמיכה בשוויון זכויות לעובדים ובמחאה.

יצוין שיום א' הוא צום תשעה באב ובמקומות עבודה רבים אנשים יכולים לבחור שלא לבוא לעבודה. עם זאת, העסקים, החברות והתעשייה ברחבי הארץ פתוחים כרגיל.

בשעות האחרונות הולכים ומצטרפים למחאה גופים מתחום המדיה והתקשורת: מנכ"ל קבוצת מקאן תל אביב עמית משיח כתב פוסט חריף בפייסבוק בו הודיע כי משרדו ייקח חלק במחאה: "מספיק לזיז זג על חשבוננו. מספיק לזלזול המתמשך באזרחי המדינה בשם הישרדות פוליטית ושמירה על הכיסא". גם עידו הר טוב, מנכ"ל קבוצת גיתם, פרסם פוסט בו כתב לעובדים "העובדה כי חוק הפונדקאות המאפשר לכל אדם באשר הוא להקים משפחה נפל בכנסת הינה בושה וכלימה למדינה ולחברה הישראלית". מדובר בהתבטאויות לא שגרתיות שכן בענף הפרסום נוטים המנהלים בדרך כלל שלא להביע דעות היכולות להיתפס כפוליטיות או כשנויות במחלוקת. פרט למקאן וגיתם הודיעו על הצטרפות לשביתה בין היתר גם המשרדים טוויסטד, טינק, אוסום, וגו מובלין.

בהודעת המאבק שהתפרסמה היום בפייסבוק ניתן קרדיט למשרד הפרסום באומן בר ריבנאי על גיבוש הרעיון. יוסי לובטון, מנכ"ל באומן, כתב בהודעה המתייחסת לנושא כי "כשהאנשים מהאגודה ישבו במשרד שלנו ושמעו את הרעיון, הם היו קצת המומים. 'זה בוטה', הם אמרו. 'זה חזק, אבל אולי חזק מדי. זה יעורר אי נוחות אצל הרבה אנשים'. 'בדיוק', אמרנו להם. 'זה מעולה', הם אמרו, 'אבל עכשיו זה לא הזמן. זה צריך להיות בטיימינג הנכון'. לא חשבנו שזה יקרה, אבל האנשים האמיצים האלה החליטו להפסיק לשתוק. כי יש גבול גם לסבלנות והסובלנות אל מול האפלה והחושך. הגיע הזמן. גאים בכם מאוד ותומכים בכם לאורך כל הדרך, אנשי BBR".

גם בדף הפייסבוק של מיקרוסופט ישראל פורסמה הודעה התומכת במאבק ובזכות הגברים הלהט"בים למשפחה: "הנוסח הנוכחי של חוק הפונדקאות מחריג את קהילת הלהט"בים ומונע מהם את הזכות הבסיסית והאנושית להקים משפחה. זהו חוק מצער ולא שוויוני. מהיום, כל עובדת ועובד שלנו שיחליטו להקים משפחה באמצעות פונדקאות יקבלו 60 אלף ש"ח, ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. כ-ו-ל-ם!", הודיעו בחברה.

רשת iStore משווקת רשמית למוצרי Apple בישראל מצטרפת למאבק הלהט"ב בנושא חוק הפונדקאות ותשבית לאות הזדהות את סניפיה בתל אביב; באר שבע -קניון הנגב; ורעננה קניון רננים ביום א 22/7 ביום א' הקרוב לשעה.

חיים זגורי מנכ"ל הרשת רשת iStore משווקת רשמית למוצרי Apple והמאמצת הרשמית של ארגון הנוער הגאה איגי פרסם גם הוא הודעת תמיכה: "לא ייתכן שציבור שלם המוביל את ישראל להישגים בינלאומיים; תורם את חלקו בצבא ומכניס כסף רב לקופת מדינת ישראל- יופלה בצורה כה בוטה. בשל כך ולאור הזדהות תשבית הרשת את סניפיה לשעה ביום א' הקרוב".

בחברת פרוקטר אנד גמבל התייחסו לשביתה המתוכננת ביום א': "יש לנו מסורת של 25 שנה בתמיכה בקהילה הלהט"בית ובישראל. הודענו לפני חצי שנה שגם זוגות בפונדקאות יוכלו ליהנות מחופשת לידה בת חודש. אנו לוקחים עמדה חד משמעית גם בנושא זה ונאפשר לכל עובדי החברה אשר ירצו לקחת חלק במאבק, לעשות זאת מבלי לאבד יום חופש"

משעות אחר הצהריים מתכנסים מאות מפגינים בתל-אביב במחאה על הצבעת הקואליציה היום. המפגינים חוסמים כבישים ונושאים כרזות בגנות הממשלה כגון "נתניהו הומופוב". דובר מארגני ההפגנה רועי נוימן אמר: "כנסת ישראל פתחה היום במלחמה נגד הקהילה הגאה- והקהילה תלחם בחזרה. הפרצופים המחויכים של ראש ממשלת ישראל בזמן שהצביע בעד השנאה ונגד הקהילה הגאה מראים את הניתוק הענק שלו ושל הממשלה מהעם".

המחאה התפרצה על רקע הצבעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומרבית חברי מפלגתו נגד התיקון לחוק הפונדקאות היום, לאחר שבסוף השבוע תמך בתיקון ובעמדות הקהילה הגאה. החלטת הקואליציה היום, לבקשת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נשלחה כחץ לתוך הלב של אחת מן הקהילות החזקות והיותר מאורגנות פוליטית בישראל, הגברים הלהט"בים. מיד בשעות הראשונות הצטרפו מאות להפגנות ואנשים רבים פתחו אירועי מחאה.

רה"מ בנימין נתניהו גם התייחס לנושא: "בניגוד למה שדווח אני עקבי לגמרי בנושא הפונדקאות. אני תומך בפונדקאות גם לאימהות וגם לאבות. היום הצבענו בעד החוק לאימהות. אמרתי מראש לח"כ אוחנה שאני לא אתמוך בהסתייגות שלו, שהוא כבר הגיש בחוק הזה, מפני שזה יפיל את החוק ואז לאימהות לא תהיה פונדקאות. ולעומת זה אמרתי לו שהוא יגיש חוק מתוקן לאבות אני אתמוך בו ואז יהיה גם לאבות ולגם לאימהות - זה הדבר הנכון לעשות וכך נפעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully