וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יציל את המחלבות? ידון בייקור החלב הגולמי

שני מוזס

25.7.2018 / 19:10

ביהמ"ש קבע כי העתירות של טרה ותנובה יאוחדו לדיון אחד. השופט סולברג מאפשר לקיים דיון שיבחן את הקשר בין מחיר המטרה לבין מחיר המוצרים המפוקחים. בג"ץ הודיע כי לא ידון בבקשה יאוחר מה-20 בספטמבר

מוצרי טרה. צילום: רויטרס, גלובס
טרה/גלובס, צילום: רויטרס

ניצחון ראשון למחלבות בקרב שמסעיר את משק החלב. חודש לאחר שטרה, המחלבה השלישית בגודלה בישראל, עתרה לבג"ץ בסוגיית מחירי החלב, היום בג"ץ קובע כי הוא מקבל את עתירתה ומבקש לקבוע דיון בנושא. השופט נועם סולברג קובע היום כי לדון בעתירת טרה בסוגיית מחיר החלב הגולמי ומחירי המוצרים המפוקחים, וזאת לא יאוחר מה-20 בספטמבר. בכך למעשה דוחה השופט סולברג את הבקשה של איגוד מגדלי הבקר לדחות את העתירה על הסף, ומאפשר לקיים דיון שיבחן את הקשר בין מחיר המטרה לבין מחיר המוצרים המפוקחים.

כמו כן קבע השופט כי העתירות שהגישו טרה, שבבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), ועתירתה של תנובה, חברת המזון והמחלבה הגדולה בישראל יאוחדו לדיון אחד. ואולם, את הבקשה של טרה לצו ביניים דחה השופט, בנימוק כי "בנסיבות אלה", בהן נקבע דיון מורחב בסוגייה, הוא אינו רואה הצדקה להיעתר לבקשה לצו ביניים. עוד הוחלט כי תגובות מקדמיות מטעם המשיבים יוגשו עד שבוע ימים לפני מועד הדיון שייקבע.

בכך מקבלת טרה בניהולו של טל רבן "רוח גבית" לעובדה שהיא ממשיכה לשלם לרפתנים את מחיר החלב לפי מחיר המטרה האחרון עליו דיווח משרד החקלאות, וזאת לפני ביצוע ההתייקרות האחרונה שהוסיפה למחירו 8.23 אגורות, וזאת בניגוד לשתי המחלבות הגדולות - תנובה ושטראוס שהחליטו לשלם את מחיר המטרה החדש שפרסמה מועצת החלב. בטרה משוכנעים כי על פי החוק היא מחוייבת למחיר של משרד החקלאות, ואילו בתנובה ובשטראוס הלכו על פי פרשנות מחמירה יותר, ושילמו כאמור את המחיר הגבוה יותר שפורסם על ידי מועצת החלב.

בהקשר זה מסרה הערב טרה: "טרה מצפה שמשרד החקלאות ימשיך לפעול באחריות ולא יעלה את מחיר המטרה כל עוד לא עודכנו בהתאם מחירי המוצרים המפוקחים. העלאת מחיר המטרה ללא התחשבות בחובה החוקית להבטיח תנאים סבירים גם למחלבות, תפגע במשק החלב כולו, עלולה לפגוע בזמינות מוצרי החלב המפוקחים לציבור צרכנים".

במוקד המחלוקת עומד הקשר בין מחירם של חומר הגלם המרכזי לייצור חלב בעתירתה לבג"ץ טענה טרה כי "לפי פרסומים, שר האוצר משהה את החלטתו בנוגע למחירי מוצרי החלב המפוקחים, שכן הוא בוחן אפשרויות שונות למניעת עלייה במחירים לצרכן, ובכלל כך דרכים להורדת מחיר המטרה של החלב הגולמי". על כן, טרה מבקשת בעתירתה כי "הממשלה תפעל בלוחות זמנים מתואמים". "לא ייתכן", פרטה טרה, "שהממשלה תמשיך להעלות את מחיר המטרה, בעוד היא משתהה בהחלטתה בנושא מחירי מוצרי החלב המפוקחים. משק החלב מחייב התייחסות כוללת וקוהרנטית".

  • עוד באותו נושא:
  • טרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully