וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק אכזבה עם הכנסות של 13.2 מיליארד ד'; המניה צנחה

אושרית גן-אל

26.7.2018 / 6:00

זאת לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 13.36 מיליארד דולר. פייסבוק המשיכה להתמודד במהלך הרבעון השני עם תוצאות המשבר הגדול בתולדותיה, עם דליפת נתוני המשתמשים לחברת קיימברידג' אנליטיקה. המנייה צללה במסחר המאוחר ב-24%

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס. צילום: רויטרס, רויטרס
מארק צוקרברג |/רויטרס, צילום: רויטרס

פייסבוק דיווחה אמש (ד') על הכנסות מאכזבות של 13.23 מיליארד דולר ברבעון השני, בעוד תחזיות האנליסטים עמדו על 13.36 מיליארד דולר. בעקבות הדיווח צנחה מניית החברה ב-10% עם תום המסחר. במהלך הלילה המשיכה לצנוח המנייה במסחר המאוחר ב-24%, וכעת היא יורדת בכ-20%.

גם מספר המשתמשים הפעילים היומיים פייסבוק מתחת לציפיות: 1.47 מיליארד משתמשים יומיים לעומת ציפייה ל-1.49 מיליארד.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג ניסה לצנן את האכזבה ואמר כי "הקהילה והעסק שלנו ממשיכים לצמוח במהירות". הוא הוסיף כי פייסבוק "מחוייבת להשקיע בשמירה על ביטחון האנשים, ובבניית דרכים חדשות ומשמעותיות שיעזרו לאנשים להתחבר".

עם זאת, החברה ניצחה את תחזיות האנליסטים ברווחים עם רווח של 1.74 דולר למניה, כשהציפיות היו לרווח של 1.72 דולר למניה. הרווח הנקי של החברה עמד על 5.1 מיליארד דולר, צמיחה של 31% מבתקופה המקבילה בשנה שעברה. הכנסות החברה צמחו ב-42% מברבעון המקביל של שנה שעברה. מספר המשתמשים היומיים הראה צמיחה שנתית של 11% ברבעון זה.

פייסבוק המשיכה להתמודד במהלך הרבעון השני עם תוצאות המשבר הגדול בתולדותיה, שהחל בעקבות החשיפה לפיה נתונים על 87 מיליון משתמשים דלף לחברת הייעוץ הפוליטית קיימברידג' אנליטיקה. בעקבות השערורייה, מנכ"ל החברה מארק צוקרברג העיד בפני מחוקקים אמריקאים ואירופאיים. במהלך התקופה פייסבוק גם החילה את כללי הפרטיות החדשים של האיחוד האירופאי, ה-GDPR.

בנוסף, החברה התמודדה עם תקריות בהודו בהן הפצת שמועות שקריות ברשת החברתית ובאפליקציית וואטסאפ שבבעלותה הובילו ללינץ' על חפים מפשע.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully