וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים מבקשים מבנק ישראל הקלות במגבלות אשראי - כדי לאפשר המיזוג

הדר חורש

4.12.2002 / 7:19

חברות הכבלים מבקשות לפטור את הבנקים ממגבלת לווה בודד לחברת הכבלים הממוזגת; חברת הכבלים המאוחדת נזקקת לאשראי בהיקף של כ-5 מיליארד שקל



חברות הכבלים פנו לבנק ישראל בבקשה שיפטור את הבנקים ממגבלת אשראי ללווה בודד בכל הקשור לאשראי לחברת הכבלים המאוחדת. בכיר בבנק ישראל אישר כי מתקיימים דיונים בעניין זה בעקבות פניית חברות הכבלים. עם זאת, הבכיר ציין כי עניין זה סבוך - וקשה להעריך אם יינתן האישור.



חברת הכבלים המאוחדת נזקקת לאשראי בהיקף של כ-5 מיליארד שקל. הבנק המוביל בקונסורטיום הבנקים האמור להעמיד לחברה את האשראי הוא לאומי. הסכם המימון לחברה הממוזגת הוא תנאי להשלמת המיזוג בין תבל, מתב וערוצי זהב.



מבדיקה שנערכה בבנקים התברר כי חבילת האשראי שמבקשת החברה הממוזגת תגרום לכל אחד מהבנקים לעבור על מגבלת לווה בודד, ולפיה מותר לבנק להלוות ללווה סכום שאינו עולה על 10% מהונו. עד כה נחלק האשראי שניתן לחברות הכבלים בין שלוש החברות, ולכן לא היה לבנקים קושי בעניין זה. מיזוג החברות ירכז את כל האשראי לענף הכבלים בחברה אחת, והבנקים המעורבים עלולים לעבור על המגבלות שקובע בנק ישראל.



המגבלה על אשראי ללווה בודד נועדה לשמור על יציבות הבנקים, אך בחברות הכבלים טוענים כי במקרה זה משתפר מצבם של הבנקים כתוצאה מהמיזוג - ולכן יש מקום לחרוג מהמגבלות הרשמיות. בדיונים עם בנק ישראל הציעו חברות הכבלים כי יוענק לבנקים פטור זמני מיוחד ממגבלת אשראי ללווה בודד, תוך התחייבות שהחריגה תבוטל בתוך שנתיים. בחברות הכבלים מקווים כי החריגה תיעלם בעקבות גיוס הון שיבוצע לאחר איחוד החברות, או באמצעות הנפקת איגרות חוב.



תוכניות המימון לחברות הכבלים נתקלות בקשיים גם בגלל דרישת בנק ישראל מבנק הפועלים להקטין את האשראי למשפחת דנקנר, שרכשה באמצעות אשראי מהבנק 10% ממניות בנק לאומי, ושולטת ב-48% מחברת מתב - הצפויה להחזיק ברבע ממניות חברת הכבלים הממוזגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully