וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה ערב לחובות גרין לבנק לאומי ב-250 מיליון שקל

רותם שטרקמן

4.12.2002 / 7:25

גרין חייבת ללאומי 326 מיליון שקל, ובבעלותה אחזקות המשועבדות ללאומי בשווי שוק של 76 מיליון שקל



יצחק תשובה, בעל השליטה בקרן ההון סיכון הבורסאית גרין , ערב לחובות גרין לבנק לאומי. גרין חייבת לבנק לאומי 326 מיליון שקל, ובבעלותה אחזקות המשועבדות ללאומי בשווי שוק של 76 מיליון שקל. תשובה, החתום על ערבות מתמדת בלתי מוגבלת בסכום ללאומי מאז 99', ערב לחוב הנובע מההפרש בין שווי אחזקותיה של גרין המשועבדים ללאומי לבין גובה החוב. מתשקיף הנפקת הזכויות שפירסמה גרין בשבוע שעבר עולה כי ערבותו של תשובה כיום מסתכמת ב-250 מיליון שקל.



יו"ר גרין הוא יהושע מאור, הנשוי לגליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי. באוקטובר 2002 נחתם הסכם מימון חדש עם לאומי, שבו העמיד הבנק לגרין הלוואות חדשות בהיקף של 327 מיליון שקל. ההסכם עם לאומי קובע כי הערבות של תשובה תהיה שווה בכל עת להפרש בין שווי הפיקדון המשועבד ללאומי לבין גובה החוב. עוד קובע ההסכם כי כאשר שווי ניירות הערך המשועבדים ללאומי יירד מ-200 מיליון שקל, הבנק יהיה רשאי לממש את הערבות. למעשה, לאומי רשאי לממש את הערבות בכל עת, מכיוון ששווי הפיקדון שבידיו נמוך בהרבה מ-200 מיליון שקל.



גרין מדווחת כי לאומי אישר שאם הנפקת הזכויות תתבצע עד דצמבר 2002, ישמשו חלק מהכספים שיתקבלו לפירעון הלוואות שהעניק תשובה לגרין בעבר. גרין חייבת כיום לתשובה 22 מיליון שקל. גרין מוסיפה כי למרות הגירעון של 133 מיליון



שקל בהון העצמי שלה, היא עמדה עד כה במועדי פירעון הלוואותיה לבנקים.



מאז רכש תשובה את השליטה בגרין, הוא סייע לה כמה פעמים לעמוד בהתחייבויות. בדו"חותיה הכספיים של גרין רשמו רואי החשבון שלה לפני זמן רב הערת "עסק חי", לפיה המבנה הפיננסי של החברה מעורר חשש לקיומה. ואולם בצד הערה זו מוסיפים רואי החשבון את הערכת הנהלת החברה, המבוססת על ניסיון העבר, כי בעל השליטה יעמיד מקורות מימון לצורך עמידת החברה בהתחייבויותיה. תשובה אמר בעבר למקורביו: "לא אתן לחברה שלי ליפול".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully