וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DSPG ויתרה על תמיכת המדען הראשי בתמ"ס עקב דרישתו להתחייב לייצר בטאואר

רוני ליפשיץ

4.12.2002 / 7:29

אישור המימון של המדען הותנה בין היתר בכך שהחל מ-2003 יבוצע בישראל לפחות 50% מייצור השבבים, כלומר במפעל טאואר במגדל העמק



חברת DSPG, המייצרת שבבי תקשורת אלחוטיים לתחום הטלפונים, החליטה לא לקבל מענק של המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר, מכיוון שהמדען דרש שלפחות מחצית מהייצור יבוצע במפעל השבבים של טאואר סמיקונדקטורס במגדל העמק.



סמנכ"ל הכספים של DSPG, משה צלניק, אמר כי ביוני 2002 קיבלה החברה אישור למימון של המדען עבור פרויקט פיתוח משמעותי. האישור הותנה בין היתר בכך שהחל מ-2003 יבוצע בישראל לפחות 50% מייצור השבבים, כלומר במפעל טאואר במגדל העמק - אלא אם יוכח שלא ניתן לבצע אותו בישראל. לדבריו, באותו חודש הודיעה החברה למדען הראשי שהיא מוותרת על המימון, שכן היא אינה יכולה להתחייב כי תעמוד בתנאיו.



"הדרישה לחייב אותנו מראש לכמות ייצור בישראל שומטת את הקרקע מתחת לחברות הפועלות בעולם תחרותי כמו החברה שלנו; עולם שבו יצרניות שבבים ללא פס ייצור מפתחות שבבים דומים ומולן פועלים מפעלי ייצור בעלי טכנולוגיות דומות", אמר.



DSPG מעסיקה 144 עובדים ועיקר פיתוח השבבים מתוצרתה נעשה בישראל. תקציב המו"פ שלה הסתכם בכ-20 מיליון דולר ב-2001. עד היום היא לא ביקשה סיוע במימון מו"פ מהמדען הראשי.



ל-DSPG קשרים עסקיים עם טאואר. בסוף 2001 היא השקיעה 2 מיליון דולר בטאואר במסגרת גיוס ההון שביצעה טאואר לצורך הקמת קו הייצור החדש, פאב 2. לאחרונה רכשה טאואר זכויות ייצור למעבד אותות ספרתי אותו פיתחה DSPG. לדברי צלניק, DSPG מאמינה בטאואר ומעריכה שתרכוש ממנה מוצרים, אך היא חוששת "לנעול עצמה" בסיטואציה לא תחרותית מכיוון שהיא פועלת בענף עתיר תחרות



DSPG מייצרת שבבים לניהול טלפונים ביתיים חכמים ושבבי תקשורת קצרת טווח לטלפונים אלחוטיים. החברה פועלת במתכונת של פאבלס (Fabless) - חברה ללא קו ייצור אשר מתכננת את השבבים, מעבירה את הייצור לקבלני ייצור ומוכרת אותם בשם המותג שלה. בתשעת החודשים הראשונים של 2002 הסתכמו מכירותיה ב-97 מיליון דולר. להערכת בנק ההשקעות אס.ג'י קוון, ב-2002 יסתכמו מכירותיה ב-124 מיליון דולר וברווח תפעולי של כ-50 מיליון דולר.



לאחרונה דירג האיגוד העולמי של חברות פאבלס את DSPG כחברת הפאבלס בעלת שיעור הצמיחה הגדול בעולם - 38%. בעשירייה הפותחת מצויות חברות פאבלס ישראליות נוספות: צורן מדורגת במקום השלישי בעולם, ואם-סיסטמס מדורגת במקום החמישי.



DSPG



* עיסוק - פיתוח שבבי תקשורת לטלפונים



* מודל פעילות - פיתוח עצמי וייצור במפעלי קבלנות



* מכירות ב-124 - 2002 מיליון דולר (אומדן)



* מספר עובדים - 144



* שווי שוק - 485 מיליון דולר


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully