וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו מתחזק בציפיות להורדת ריבית בגוש היורו: רושם שיא של שלוש שנים מול הין

דפנה מאור

4.12.2002 / 8:38

מול הדולר נסחר היורו ב-99.96 סנט, עלייה של 0.4% לעומת אמש; הין נחלש מול הדולר ל-124.90 ין לדולר



היורו מזנק על רקע הערכות כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד את הריבית בגוש היורו כדי לסייע לחידוש הצמיחה. המטבע האירופי האחיד זינק ל-124.85 ין, שיא של שלוש שנים מול המטבע היפאני. מול הדולר נסחר היורו ב-99.96 סנט, זינוק של 0.4% לעומת שערו אמש. הדולר נסחר בעלייה מול הין, בעקבות ציפיות להתערבות של ממשלת יפאן להחלשת הין, ורושם שער של 124.90 ין לעומת 124.35 ין אמש.



וים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), רמז אתמול כי הסיכויים להורדת ריבית בגוש היורו גדלו. דויזנברג אמר כי מאז פגישתו הקודמת של הבנק התחזקו הסימנים לכך שהלחצים האינפלציוניים באירופה שככו, וכי הסיכונים לצמיחה הכלכלית לא נעלמו.



ה-ECB בחר להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי בפגישתו בחודש שעבר, למרות שערב קודם לכן הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב לשפל של 1.25%. הריבית בגוש היורו היא 3.25%. פגישתו הקרובה של הבנק בנושא הריבית תתקיים ביום חמישי השבוע.



ביפאן נמשך הלחץ הממשלתי לבלום את ייסוף הין. שלשום אמר שר האוצר כי הין צריך להיסחר ברמה של 150-160 ין לדולר. בעקבות דבריו צנח הין בשיעור היומי החד ביותר זה חודשיים. התחזקות הין פוגעת בכושר התחרותיות של היצוא מיפאן, ומאיימת על סיכויי ההתאוששות הכלכלית של המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully