וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תן ביס נמכרת תמורת סכום מדהים של כ-135 מיליון אירו

שני מוזס

29.7.2018 / 10:19

מדובר במכפיל של 10 על הכנסות החברה.הרוכשת היא חברת Takeaway.com, שמנייתה נסחרת בבורסה באמסטרדם. תן ביס, שנוסדה בשנת 2000, מספקת שירותים מקוונים להזמנת ארוחות ונמנית עם החברות הגדולות בתחום זה בישראל

אתר תן ביס. צילום מסך
אתר תן ביס/צילום מסך

חברת Takeaway.com, שמנייתה נסחרת בבורסה באמסטרדם, הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת חברת תן ביס מידי TA והמייסד תמיר כרמל תמורת תשלום במזומן של כ-135 מיליון אירו (כ-575 מיליון שקל). מדובר במכפיל של 10 על הכנסות החברה. שווי השוק של החברה הרוכשת עומד על 2.5 מיליארד אירו.

תן ביס, שנוסדה בשנת 2000, מספקת שירותים מקוונים להזמנת ארוחות ונמנית עם החברות הגדולות בתחום זה בישראל. בשנת 2017 קיבלה תן ביס 15.2 מיליון הזמנות בהיקף כספי של כ-140 מיליון אירו, שהניבו לחברה הישראלית הכנסות של כ-13.2 מיליון אירו ו-EBITDA של 5.7 מיליון אירו. בחברה האירופית מציינים כי תן ביס הישראלית מציגה שיעור EBITDA מההכנסות מהגבוהים בעולם בתחום זה, שעמד ב-2017 על כ-43%.

מהנתונים של תן ביס לשנת 2017, שחברת Takeaway.com סיפקה היום (א'), עולה כי החברה הישראלית גוזרת לעצמה כמעט 10% מהיקף ההזמנות שהיא מספקת ללקוחותיה. כמו כן, היקף ההזמנה הממוצע של תן ביס בשנת 2017 עמד על קצת פחות מ-40 שקל לארוחה.

השלמת העסקה תלויה באישור האסיפה הכללית של Takeaway.com. השלמת העסקה צפויה במהלך המחצית השנייה של 2018, בהנחה שיינתנו האישורים הנדרשים. Takeaway.com הביעה מחויבות לעסקה וללוח הזמנים בכך שהסכימה לתשלום פיצוי של 2.6 מיליון אירו במקרה שהעסקה לא תושלם עד אוקטובר הקרוב.

החברה הרוכשת פעילה בין היתר בבולגריה, בגרמניה, באוסטריה, ברומניה, בפוטוגל, בפולין, בבלגיה, בשווייץ, בהולנד, בוייאטנם ובלוקסנבורג.

לדברי מנהל הפעילות הראשי של Takeaway.com, "תן ביס יצרה שוק מזון מקוון אטרקטיבי מאוד ומהרווחיים ביותר בראייה גלובלית".

  • עוד באותו נושא:
  • תן ביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully