וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם: נגמרה חגיגת האג"ח בארה"ב

דפנה מאור

4.12.2002 / 9:32

הבנק הפדרלי לא יוכל להוריד את הריבית והממשלה תפעל נגד הדפלציה; בשוק האג"ח האירופי נותר פוטנציאל חיובי



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם בחברת פימקו, אמר כי שוק הפרים בתחום האג"ח הגיע לסופו. לדברי גרוס, אשר הקרן שבניהולו הפכה להיות הפופולרית ביותר בקרב המשקיעים בארה"ב השנה, לבנק הפדרלי כבר לא נותר מרווח תמרון בריבית, מה שיקשה על מחירי האג"ח להמשיך ולעלות.



בתחזית למשקיעים שפירסם גרוס באתר פימקו ציין שני גורמים לסיומן של העליות בשוק האג"ח: עלות המימון בארה"ב כבר לא יכולה לרדת נמוך יותר, ומכאן שהיא צריכה לעלות. השאלה היא רק מתי. הגורם השני הוא סכנת שובה של האינפלציה, וסימן השאלה נוגע רק לעוצמתה.



שוק האג"ח בארה"ב גאה בשנה האחרונה לשיאים בני יובל ויותר, בעקבות הנפילות בשוק המניות, הריבית הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים וההאטה בצמיחה ובאינפלציה בארה"ב. מי שהשקיע באג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב בתחילת השנה נהנה עד כה מתשואה של 12%, לעומת תשואות שליליות של עשרות אחוזים בשוקי המניות.



קרן האג"ח פימקו טוטאל ריטרן שבניהולו של גרוס הפכה לקרן הגדולה ביותר בעולם באוגוסט השנה, בעקבות זרימת שיא של השקעות מכיוון המניות לשוק האג"ח. הקרן נתנה למשקיעיה תשואה של 6.9% מתחילת השנה.



"יש לי ספק קטן ביותר כי ימי ההצלחה של שוק האג"ח הסתיימו. תשואות שנתיות של 4%-5% הן המיטב שניתן לצפות לו בשנים הבאות", כתב גרוס. הבנק הפדרלי והקונגרס ידאגו לכך באמצעות מלחמה בדפלציה וקידום האינפלציה, ועלולים ליצור תוך כדי כך אי יציבות כלכלית קשה יותר ממה שראינו בשנים האחרונות.



גרוס ממליץ למשקיעים לבחון אפשרות השקעה באג"ח אירופיות ואג"ח מוגנות אינפלציה (TIPS), מכיוון שאלה נמצאות בשלב מחזורי שונה, ועשויות להניב תשואות טובות יותר מהאג"ח הממשלתיות בארה"ב.



גרוס פעל בהתאם להמלצותיו והגדיל את החזקות פימקו באג"ח קצרות של שנה עד חמש שנים ל-46% מכלל נכסי הקרן. כמו כן, רכשו חלק מקרנות החברה אג"ח ממשלתיות גרמניות, בציפייה כי האינפלציה בגוש היורו תאט ותאפשר לבנק המרכזי של אירופה להוריד את הריבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully