וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: הרפורמה במס לא תעודד צמיחה אם הממשלה לא תעמוד ביעדי הפחתת הגירעון

אמיר טייג

4.12.2002 / 9:37

כך כותבת מישל סטרבצ'ינסקי ממחלקת המחקר של בנק ישראל; "הרפורמה תשפיע לחיוב על התנהגות הצרכנים והיצרנים רק אם יהיו משוכנעים כי מדובר בצעד מתמשך שלא יבוטל בעתיד הקרוב"



"ללא עמידה ביעדי הגירעון של הממשלה לא תהיה להפחתת המס על העבודה השפעה חיובית על התוצר", כך כותבת מישל סטרבצ'ינסקי ממחלקת המחקר של בנק ישראל. במחקרה בוחנת סטרבצ'ינסקי את ההשפעה הצפויה של הרפורמה להפחתת המיסוי על העבודה ועל צמיחת התוצר בישראל. סטרבצ'ינסקי מגיעה למסקנה כי ההשפעה מותנית במדיניות ההוצאה הציבורית שתינקט במקביל להפחתת המס.



מובילי הרפורמה במס, על פי המלצות ועדת רבינוביץ', טוענים כי הפחתת המיסוי על עבודה ומנגד העלאת המיסוי על ההון תעודד את הצריכה הפרטית ולפיכך תעודד צמיחה. סטרבצ'ינסקי טוענת כי הרפורמה תשפיע לחיוב על התנהגות הצרכנים והיצרנים רק אם יהיו משוכנעים כי מדובר בצעד מתמשך שלא יבוטל בעתיד הקרוב. מפאת אי עמידה ביעדי חוק הפחתת הגירעון בשנתיים האחרונות, טוענת סטרבצ'ינסקי כי במשק הישראלי קיים חשש להכבדת נטל המס. חשש זה מקטין את ההשפעה חיובית שעשויה להיות לרפורמה על שיעור הצמיחה.



עוד כותבת סטרבצ'ינסקי כי אם הממשלה לא תאמץ מסלול של ירידה בהוצאה הציבורית ועמידה ביעדי הגירעון, לרפורמה במס לא תהיה השפעה חיובית על התוצר ואילו הגירעון ישפיע באופן שלילי על הצמיחה בתוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully