וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של ג'יי.פי מורגן הודה כי הבנק השתתף בעסקות סיבוביות עם אנרון

דפנה מאור

4.12.2002 / 9:38

מורגן תובע את חברות הביטוח שמסרבות לשלם מיליארד דולר בטענה כי הבנק הונה אותן בנוגע לטיב העסקות

עו"ד של ג'יי.פי מורגן צ'ייס העיד במשפט המתנהל עתה נגד חברות הביטוח של הבנק, כי מורגן תיכנן וביצע סדרה של עסקות סיבוביות עם חברת האנרגיה אנרון. עסקות מסוג זה סייעו לאנרון לנפח את הכנסותיה.

התביעה של מורגן מנסה לכפות על 11 חברות ביטוח לכבד פוליסה של מיליארד דולר שקנה הבנק כדי לבטח חוזי גז ונפט בשווי 3.7 מיליארד דולר שאירגן עבור אנרון באמצעות יישות מקלט מס בשם מהוניה.

המבטחים, הכוללים את ליברטי מיצ'ואל, טראוולס (סימול TAPA) וסייפקו (סימול SAFC), סירבו לשלם את התביעה, בטענה כי עסקות האנרגיה לא היו יותר מסדרה של הלוואות בנקאיות "מוסוות" לאנרון, ולא חוזים של ממש להעברת נכסי אנרגיה. המבטחים טוענים כי הפוליסה בטלה בשל ההונאה לכאורה שביצע ג'יי.פי מורגן.

פיליפ לוי, עו"ד שעבד עבור ג'יי.פי מורגן, העיד ביום השני למשפט כי אנרון מכרה גז לחברה שבבעלות מורגן צ'ייס, ורכשה את הגז בחזרה ממנה. חברת מהוניה שילמה 1.9 מיליארד דולר מראש לאנרון תמורת משלוחי הגז והנפט. מהוניה היתה רשאית למכור את הסחורות לחברות אחרות, בהן אנרון עצמה.

נציגי חברות הביטוח ניסו להוכיח כי במרבית המקרים נמכרו הסחורות בחזרה לאנרון, באותו יום בו נקנו על ידי מהוניה, כך שלא התבצעה כל העברה פיזית של נכסים.

קו ההגנה של מורגן נוקט בטענה כי חברות הביטוח ידעו שהעסקות עם אנרון היו למעשה הסכמי מימון, אולם הבנק מכחיש כי העסקות שימשו כהלוואות מוסוות. לפי התביעה, חתמו חברות הביטוח על הסכמים מוחלטים ובלתי מותנים לשלם למורגן אם אנרון תשמוט חובות או מסירות של סחורות. אנרון, כידוע, פשטה רגל בסוף 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully