וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עלה ל-4.65 שקלים

ליאור כגן

4.12.2002 / 17:34

השער היציג נקבע בעלייה של 0.2% על 4.649 שקלים; ירידה של כ-10% בנפח המסחר הכולל בשוק המט"ח; סוחרים: לדולר תמיכה ב-4.62 שקלים


יום המסחר בשוק המט"ח הסתיים בהתחזקות הדולר, לאחר שבבוקר שמר השקל על יציבות. שערו היציג של הדולר נקבע על 4.649 שקלים - עלייה של 0.2% לעומת השער היציג שנקבע אתמול. לאחר קביעת היציג התחזק הדולר ל-4.652 שקלים על רקע דברי הנגיד כי המשך מדיניות קיצור החוב של הממשלה יחייב הורדת דירוג האשראי של ישראל.

מאז יום רביעי שבוע שעבר, אז הגיע הדולר לרמת שפל של 4.634 שקלים, נסחר הדולר בטווח הצר שבין רמה זו ל-4.645 שקלים. מחדרי העסקות נמסר כי נפח המסחר נמוך יחסית.

בימים האחרונים מפגין השקל עוצמה יחסית. זאת, למרות פרסום אינדיקטורים שליליים על מצב המשק. בימים אלו מפרסמים הגופים הכלכליים תחזיות לשנת 2003, מהן ניתן ללמוד כי הם לא חוזים תפנית במשק בשנה הבאה וכי קיימת סבירות גבוהה יותר לשנה נוספת של צמיחה אפסית ואף שלילית. גם הבנקים מכינים בימים אלו תוכניות עבודה לשנת 2003, כאשר רובם מתייחסים לשנת 2003 כ"שנה אבודה", בה יינתן דגש על המשך תהליכי ההתייעלות.

הסוחרים מסבירים את עוצמתו של השקל בפער הריביות הגבוה בין השקל לדולר שמפחית את כדאיות ההחזקה בדולר. גם הערכת המשקיעים כי ארה"ב תעניק ערבויות לישראל הביאה לרגיעה בשוק המט"ח, בשל הקטנת הסיכוי למשבר פיננסי במשק.

מנתוני בנק ישראל עולה כי בדומה לשנה שעברה רמת הפעילות בשוק המט"ח יורדת לקראת סוף השנה. נפח המסחר של הזרים (בשוק הספוט) הסתכם בחודש נובמבר ב-85 מיליון דולר בממוצע ליום - ירידה של כ-40% לעומת חודש אוקטובר. בנפח המסחר הכולל חלה ירידה של כ-10% ל-675 מיליון דולר בממוצע ליום.

מניתוח טכני של סוחרים בשוק המט"ח עולה כי לדולר רמת התנגדות חזקה ב-4.62 שקלים, כך שברמות אלו צפויים ביקושים שיקשו על המשך הייסוף בשער השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully