וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל הצרפתית הגדולה בעולם EDF בוחנת שת"פ אסטרטגי עם מאי.נט הישראלית

ערן גבאי

4.12.2002 / 10:31

ל-EDF עשרות מיליוני לקוחות בצרפת ופעילות במזרח אירופה, דרום אמריקה ואסיה; משרד התקשורת בוחן מתן אפשרות לחברת החשמל להפעיל החשמל כתשתית לשידורי תקשורת



חברת החשמל הצרפתית הגדולה בעולם EDF בוחנת אפשרות לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מאי.נט (Main.net) הישראלית, המפתחת מערכות תקשורת לגישה רחבת פס על קווי חשמל - PLC.



ל-EDF עשרות מיליוני לקוחות בצרפת ופעילויות נוספות בארצות מזרח אירופה, דרום אמריקה ואסיה.



במסגרת כינוס שאורגן בפאריס על ידי לשכת המסחר צרפת ישראל, נפגשו משה אפרתי, מנכ"ל מאי.נט, ופראנסויס ראוסלי, מנכ"ל EDF, ודנו באפשרות לשתף פעולה.



EDF מבצעת באחד מפרברי פאריס ניסוי ראשוני, באמצעות ציוד של מאי.נט, להעברת שירותי תקשורת נתונים בפס רחב על גבי רשת קווי החשמל.



משה אפרתי, מנכ"ל מאי.נט אומר כי האסטרטגיה העסקית של החברה בנויה על שיווק מערכות PLC בעולם באמצעות שותפויות ומיזמים עם גורמים מקומיים. למאי.נט יש כ-50 לקוחות שהן חברות חשמל ב-15 מדינות.



משרד התקשורת ממשיך לבחון מתן אפשרות לחברת החשמל להפעיל את תשתית החשמל כתשתית לשידורי תקשורת. חברת החשמל וחברות הפועלות בתחום העברת שידורי תקשורת וטלפוניה על גבי תשתית החשמל מגלות התעניינות רבה בכניסה לפעילות בתחום, ונפגשו, עד היום, מספר פעמים עם נציגי משרד התקשורת.



במשרד התקשורת שוקלים בחיוב מתן אפשרות להפעיל את תשתית החשמל לשירותי תקשורת ובכך לקדם את התחרות בשוק התקשורת שנמצאת בבעיה לאור כשלון מכרז ה-LMDS ומצבן הקשה של חברות הכבלים, שספק אם יאפשר להן לספק שירותי טלפוניה ברמה ארצית.



תקשורת לגישה רחבת פס על קווי חשמל צפויה בעתיד להחליף את שירותי התקשורת שמספקות כיום חברות הטלקום. תקשורת קווי חשמל שתוכל לספק שירותי טלפוניה ואינטרנט מהיר על רשת חשמל קיימת, צפויה, לטענת חברות בתחום, להיות זולה ומהירה משירותי תקשורת מבוססי טכנולוגיות פס רחב אלחוטיות וכבלים.



חברת MVV, ספקית החשמל של העיר מנהיים בגרמניה, מספקת חיבור מהיר לאינטרנט דרך רשת החשמל ליותר מ-1,000 מנויים ומתחרה בפתרונות גישה לרשת בטכנולוגיית ADSL שמציעה כיום בגרמניה חברת הטלפון הגדולה באירופה, דויטשה טלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully