וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן מעוניין להפחית את המסים על דיווידנדים

סוכנויות הידיעות

4.12.2002 / 10:42

הקיצוץ במס הדיווידנדים עשוי להוסיף 20% לשוקי המניות ולהגדיל את הפעילות הכלכלית, מעריכים יועצי בוש

הבית הלבן מעוניין להציע הפחתה חדה במס שמשלמים יחידים על דיווידנדים תאגידיים, במטרה לעודד את הכלכלה ואת שוק המניות. היועץ הכלכלי של הבית הלבן, גלן הבארד, סבור כי מהלך זה הוא אחד האפקטיוויים ביותר במונחי עלות תועלת, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

הקטנת המסים על דיווידנדים שמקבלים בעלי מניות הופכת את ההשקעה בשוק המניות לכדאית יותר. עלות קיצוץ המס עבור ממשלת ארה"ב מוערכת ב-25 מיליארד דולר שנה, אך לפי הערכות במחקר שערך הבית הלבן יסייע הקיצוץ להגדיל את הפעילות הכלכלית בארה"ב במידה שתאפשר להשיב 40%-50% מעלות זו באמצעות מסים אחרים. הבארד טוען כי ההצעה תסייע להעלות את הבורסות ב-20%.

ישנם כלכלנים הטוענים כי דיווידנדים עוברים מיסוי כפול - גם במס על רווח תאגידי וגם במס הכנסה המוטל על בעלי המניות שמקבלים את הדיווידנד.

הבית הלבן עורך בימים אלה תוכנית לקיצוצי מסים נרחבים עבור השנה הבאה. קיצוצי המסים גרמו להתנפחות של הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב, לאחר שנים של עודף תקציבי. מרבית אנשי הממשל מצדדים במדיניות הפיסקלית המרחיבה של הנשיא בוש, למעט שר האוצר פול אוניל, שהיה בין הבודדים שהביעו התנגדות לקיצוץ מס הדיווידנדים, מחשש מפני הגידול בגירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully