וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבל לביהמ"ש: לאשר השלמת העסקה לרכישת 35% מערוצי זהב

הדר חורש

4.12.2002 / 10:54

תבל רכשה מחברת עורק 35% ממניות ערוצי זהב תמורת 775 מיליון שקל ב-1999; העסקה לא זכתה לאישור הממונה על ההגבלים ולכן לא הושלמה



המנהל הממונה של תבל, צבי יוכמן, מבקש מבית המשפט לאשר את השלמת העסקה לרכישת מניותיה של חברת ערוצי זהב. תבל רכשה מחברת עורק 35% ממניות ערוצי זהב תמורת 775 מיליון שקל ב-99'; העסקה לא זכתה לאישור הממונה על ההגבלים ולכן לא הושלמה. הממונה על ההגבלים דרור שטרום, הודיע לפני שבועיים כי לנוכח האישור העקרוני שקיבלו חברות הכבלים למיזוג ביניהן, הוא אינו מוצא סיבה להתנגד לרכישת המניות בערוצי זהב.



השלמת העסקה תאפשר לתבל לשעבד נכסים נוספים לבנקים כביטחונות כנגד האשראי שהיא מקבלת. כמו כן תאפשר העסקה להמשיך במהלכים למיזוג חברות הכבלים. מנגד, השלמת העסקה תחייב את תבל לשלם לממונה על ההגבלים 150 אלף שקל, כקנס על הפרת כללי המיזוגים בגין רכישת המניות ב-99' בלי שניתן לכך אישור מתאים. סכום זה הוא חלקה של תבל בקנס הכולל של 600 אלף שקל שהוטל על המעורבים בעסקה והיה הראשון מסוגו בישראל.



הכבלים והבנקים מנסים להשלים את הסכם המיזוג והמימון של החברה המאוחדת עד סוף 2002, אך מקורבים למו"מ חוששים כי הסוגיות שטרם נפתרו יביאו לדחיית החתימה על ההסכם ל-2003. המכשול העיקרי להשלמת המיזוג הוא קבלת אישור בנק ישראל להסכמי המימון לחברה המאוחדת. מבדיקת בנק ישראל עולה כי מבחינת חלק מהבנקים עובר האשראי הניתן לחברת הכבלים המאוחדת את סכום האשראי המרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully