וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הבנקים והטכנולוגיה מושכות לירידות בעקבות הנפילות בוול סטריט

דפנה מאור

4.12.2002 / 12:32

ויוונדי ו-וודאפון יורדות לאחר שויוונדי רכשה נתח שליטה בסגטל; לוידס TSB הגדיל הפרשותיו לחובות מסופקים



בורסות אירופה רושמות ירידות במרבית המגזרים. מניות הבנקים והטכנולוגיה מתבלטות בירידות על רקע אזהרות של ברקליס ושל לוידס TSB והירידות בוול סטריט. בלונדון יורד מדד FTSE ב-1%; פרנקפורט מאבדת 0.7%; פאריס יורדת ב-0.9%.



מניות הבנקים מובילות את המגמה השלילית באירופה, לאחר שהבנק הבריטי לוידס TSB הודיע כי הגדיל את הפרשותיו לחובות מסופקים ל-260 מיליון דולר. לוידס יורד ב-3.3%; אבי נשונל יורד ב-1.1%; קומברצבנק הגרמני יורד ב-4.7%; בנק BNP פאריבה יורד ב-2.6%.



מניות הטלקום והטכנולוגיה נסחרות בירידות על רקע נסיגה שנרשמת בשווקים העולמיים. בריטיש טלקום יורדת ב-2.2% לאחר שמורגן סטנלי הוריד את הדירוג עליה ל"משקל חסר" ואמר כי החברה עלולה להחמיץ את תחזיותיה המונמכות.



ויוונדי יוניברסל תשקיע 4 מיליארד יורו על מנת לבסס אחזקת רוב בחברת הטלקום סגטל. החלטה זו של ויוונדי נועדה לטרפד את נסיונות וודאפון לבסס את אחיזתה בשוק הצרפתי דרך רכישת נתח גדול ממניות סגטל, המחזיקה בחברת הסלולר הצרפתית SFR, מנכסיה הרווחיים ביותר של ויוונדי.



מנכ"ל ויוונדי, ז'אן רנה פורטו, אמר אתמול גם כי ייתכן שויוונדי תבחר לפצל את עסקי הטלקום שלה מעסקי המדיה בארה"ב. מהלך זה ישנה מהותית את מבנה חברת המדיה שאותה בנה המנכ"ל הקודם, ז'אן מארי מסייה, תוך בניית חובות של כ-19 מיליארד דולר. פורטו מתכנן למכור עד 2004 נכסים בשווי של יותר מ-8 מיליארד יורו במטרה להקטין את חובות החברה.



וודאפון רושמת ירידה של 1.3%. מניית ויוונדי רושמת ירידה מתונה של 0.8%.



חברת הכבלים טלווסט נופלת ב-16% בעקבות מימושי רווחים של המשקיעים. בשלושת ימי המסחר הקודמים זינקה ב-160%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully